PR Business Wire

HJÆLP TIL ØGET INDTJENINGEN I HOTEL- OG RESTAURATIONSBRANCHEN

Pressemeddelelse   •   Feb 03, 2011 12:46 CET

Hotel- og restaurationsbranchen i Danmark har problemer med indtjeningen, og mange virksomheder, små og store, kendte og ukendte, mærker, at den økonomiske tommelskruen spændes hårdere og hårdere. Det skal en ny brancheportal - www.restaurationsbranchen.dk  - hjælpe med at afbøde ved at præsentere leverandører og prisbevidste indkøbere for hinanden. Hotel- og restaurationsbranchen har en meget stor underskov at af små og mellemstore leverandører, som for flertallets vedkommende er ukendte blandt indkøbernme på trods af, at de både leverer kvalitet og er konkurrencedygtige på pris.

- Disse virksomheder har hidtil haft svært ved at manifistere sig og bllive synlige i konkurrencen, men på den nye protal får de nu mulighed for at præsenterer deres varer, priser og serviceydelser på lige fod med branchens store og tunge leverandører, fortæller portalens chefredaktør, Bent Ahlgreen. Branchen er kendetegnet ved, at den har et vareforbrug, der spænder utrolig vidt. Fra IT til fødevarer, og det har hidtil været utrolig vanskeligt for indkøberne at navigere blandt de mange leverandører. Nu får de indkøbsansvarlige i branchens ca.20.000 hotel og restaurations virksomheder i Danmark et samlet ovrblik med bare eet click. Portalen har fået en fin start, ikke mindst fordi branchens hovedorganisation, Horesta, slutter op om initiativet.

Yderligere oplysninger:

Chefredaktør Bent Ahlgreen, telf. 7070 1037

bah@restaurationsbranchen.dk

www.restaurationsbranchen.dk

www.restaurationsbranchen.dk er en indkøbsportal for hotel- og restaurationsbranchen´s indkøbere i Sverige og Danmark. Den skal sikre øget indtjening i branchen ved at sikre branchens aktører de mest konkurrencedygtige indkøbsmulligheder.