Hewlett-Packard ApS

HP og VMware indbrudssikrer skyen

Pressemeddelelse   •   Feb 22, 2011 11:15 CET

Hewlett-Packard (HP) og VMware annoncerer et nyt samarbejde, der skal ensrette og forbedre it-sikkerheden i skyen og virtualiserede miljøer.

De to it-kæmper HP og VMware lancerer et nyt fælles projekt, der både kan ensrette og beskytte data og applikationer i virtualiserede miljøer og cloud miljøer. Samarbejdet betyder, at der skal udvikles en samlet sikkerhedsløsning, der scanner systemer, identificerer trusler og blokerer angreb i VMware-baserede skyer og virtuelle miljøer. Løsningen skal involvere en automatisering af processer på tværs af hele it-infrastrukturen hvormed man forøger sikkerheden og reducerer administrationen.

”Lanceringen udbygger det tætte samarbejde mellem to af verdens førende virksomheder indenfor cloud-teknologi. Samarbejdet betyder, at HP aktivt går ind og tager hånd om de komplekse sikkerhedsudfordringer, som virtuelle miljøer kan medføre,” udtaler Mads Christian Andersen, produktchef i HP.

HP og VMware annonceringerne bygger på HP TippingPoint IPS-løsningen, der kører på VMware vSphere-enheder. Helt konkret integreres teknologierne HP TippingPoint IPS, VMware vShield AppTM og VMware vCloud Director®, hvormed man opgraderer og ensretter sikkerhedskontrollen.

- Læs mere i den internationale pressemeddelelse

Mads Christian Andersen

Hewlett-Packard Company