DI - Organisation for Erhvervslivet

Hvordan sikres fødevarebranchens konkurrenceevne?

Pressemeddelelse   •   Nov 03, 2010 09:11 CET

Dansk fødevarebranche er en succeshistorie og skal være det fremover. Men fødevarevirksomhederne står over for store udfordringer. De er ramt af den økonomiske afmatning og den skærpede internationale konkurrence. Der er derfor behov for forandring, hvis konkurrencekraften og væksten skal sikres de kommende år.

DI Fødevarers Årsdag 2010 stiller skarpt på de politiske rammevilkår og erhvervets visioner, men vil også sætte fokus på, hvad virksomhederne selv kan gøre.

Pressen inviteres til
DI Fødevarers Årsdag 2010,
torsdag den 4. november kl. 14:30-18:00
Hotel Nyborg Strand, Østerøvej 2
5800 Nyborg

Hvordan geares fødevarebranchen til fremtiden? Hvilke rammevilkår skal politikerne og myndigheder arbejde for? Hvad kan virksomhederne selv gøre? Det er blot nogle af de spørgsmål, der vil blive besvaret på DI Fødevarers Årsdag.

Fødevareminister Henrik Høegh taler om udvikling og konkurrencekraft, og svarer samtidig på, hvilke politiske initiativer, der støtter fremtidens muligheder for vækst i fødevarebranchen.

På årsdagen kan man også høre paneldebat om vækst og konkurrencekraft. Her deltager bl.a. Erling Bonnesen (V), Tage Leegaard (K), Benny Engelbrecht (S) og Pia Olsen Dyhr (SF)

Koncernchef Henrik Gundelach, Dagrofa A/S, vil forklare hvordan detailhandlen ser fødevarebranchens rolle i supermarkedernes fremtidige udvikling og endelige vil et par friske øjne udefra bidrage til at belyse sagen i et internationalt perspektiv. Senior Food Analyst, Mr. Francisco Redruello, Euromonitor International, vil tale om internationale strategier på det globale fødevaremarked.