Viaplay Danmark

I dag kommer Viaplay til Xbox 360

Pressemeddelelse   •   Dec 19, 2012 08:00 CET

Nordens førende streaming-tjeneste med tv, film og direkte sportsudsendelser lanceres i dag på en af verdens mest kendte spilkonsoller, Xbox 360. Med et Viaplay-abonnement får tusindvis af Xbox 360-brugere ubegrænset adgang til markedets bredeste udvalg af populære tv-serier, tusindvis af film og direkte sportsudsendelser i verdensklasse, direkte på en Xbox 360 med internetforbindelse. Det eneste, der kræves, er et Xbox Live Guld-abonnement og et Viaplay-abonnement.

-  Xbox 360 findes i dag i tusindvis af danske hjem, og som Nordens førende onlinetjeneste er det naturligt for os at kunne tilbyde Viaplays indhold på en førende spilkonsol og fortsætte med at udvide tjenestens tilgængelighed, siger Viaplays direktør, Niclas Ekdahl.

Lanceringen på Xbox 360 er det seneste skridt i Viaplays satsning for at udvide rækkevidden og gøre tv, film og direkte sportsudsendelser tilgængelige på så mange platforme som muligt. Viaplay findes allerede på pc og Mac, smartphones, tablets, Viaplay-boksen Smart TV, PlayStation® 3 og snart også på XBox 360.

-  Viaplay er altid fyldt med de bedste tv-serier, store blockbuster-film og direkte sportsudsendelser i verdensklasse. Med perfekt timing til lanceringen på Xbox 360 kommer også action-komedien Tower Heist med Ben Stiller og Eddie Murphy ud på Viaplay, en perfekt lejlighed til at samle familien i sofaen i juleferien, siger Viaplays administrerende direktør, Niclas Ekdahl.

For at få adgang til Viaplay på Xbox 360 skal brugeren have et Xbox Live Guld-abonnement.

Læs mere om Xbox 360 på: www.xbox.com

For mere information kontakt:

Janette Cohen, PR Manager Viaplay
Telefon: +46 (0)73 6991978
E-mail: janette.cohen@viaplay.com

For spørgsmål om Xbox 360, kontakt:
Nicolai Sønderby Knudsen, Microsoft
E-mail: a-nicok@microsoft.com

Om Viaplay
Viaplay er Skandinaviens førende online-tjeneste for tv, film og sport. Viaplay tilbyder de nyeste tv-serier, tusindvis af populære film og direkte sportsbegivenheder i verdensklasse som den engelske Premier League, UEFA Champions League, NHL og Formel 1. Viaplay findes på computere, smartphones, tablets, Smart TV, Viasat-Top-bokse og Xbox 360 og Playstation 3. Læs mere på www.viaplay.com.

Viaplay AB er en del af det internationale medieselskab, Modern Times Group (MTG) med virksomheder, der omfatter fire kontinenter og inkluderer gratis-tv, betalings-tv, radio og indholdsproduktion. MTG's Viasat Broadcasting driver gratis-tv og betalings-tv-kanaler, der findes på Viasats egen satellitplatform og tredjeparts netværk og distribuerer også tv via internettet. MTG er også den største aktieindehaver i Ruslands førende uafhængige tv-selskab, CTC Media. Besøg www.mtg.se for flere oplysninger.

Om Xbox
Xbox er Microsofts underholdningscenter til tv, mobil, pc og tablet. Den samler de bedste og mest tilgængelige spil sammen med et af verdens største biblioteker af musik, film, tv og sport. Med Kinect ændrede Xbox 360 spil og underholdning i stuen med en ny måde at spille og styre din underholdningsoplevelse – helt uden fjernbetjening.