Bravo Tours A/S

Interessen for De Dansk Vestindiske Øer stiger fortsat

Pressemeddelelse   •   Maj 02, 2013 08:53 CEST

Bravo Tours ser med stor forventning frem til øernes 100-års dag

De tidligere danske koloniøer i Caribien er blevet et populært rejsemål, og interessen for at besøge øerne er stærkt stigende, viser nye tal fra USVI Bureau of Economic Research.

USVI står for US Virgin Islands, som øerne har heddet, siden Danmark i 1917 solgte dem for 25 millioner dollars.

21.325 danskere besøgte øerne de første ti måneder af 2012 sammenlignet med godt 12.700 i samme periode i 2011, hvilket er en stigning på 68 procent. Størstedelen af stigningen skyldes, at Bravo Tours i oktober 2011 begyndte med ugentlige charterflyvninger til øerne. For fem år siden havde de eksotiske øer kun 6.700 danske besøgende.

I 2017 vil 100 året for handlen mellem Danmark og USA blive fejret i både Danmark og på øerne.

Bravo Tours forventer, at interessen for at besøge de tidligere danske øer, fortsat vil stige og kulminere i forbindelse med festlighederne i 2017.

- Øerne er en eksotisk del af Danmarks historie, og der er fortsat mange tydelige mindesmærker om den danske fortid på St. Croix, St. Thomas og St. John, som sammen med de fantastiske strande og andre naturperler gør øerne til et attraktivt rejsemål, siger Bravo Tours’ administrerende direktør, Peder Hornshøj.

Forventningerne deles af Jomfruøernes turistchef, Karin Gert Nielsen, der bakker op med en stor marketingkampagne.

Ønsket er at få danskerne til at opleve alle tre øer, der er forskellige, men udgør en samlet destination.

St. Croix er de fleste danskeres favorit-ø på grund af de mange historiske seværdigheder, men bylivet og indkøbsmulighederne på St. Thomas og naturen og sukkermøllerne på St. John er også meget tiltrækkende.

Trods de mange dystre minder fra kolonitiden, holder lokalbefolkningen meget af danskere, og ifølge turistchefen glæder alle sig over den stigende danske interesse for øerne.

Bravo Tours flyver til De Dansk Vestindiske Øer fra København eller Billund fra 23. oktober og en enkelt afrejse fra Aalborg 26. marts.

Bravo Tours er blandt Danmarks tre største rejsebureauer med rejser til spændende og populære rejsemål over hele verden – altid med dansktalende rejseledere.

Bravo Tours tilbyder  Solferie, Safari, Rundrejser, Golfrejser, Kombinationsrejser og Grupperejser, der giver minder for livet.

Bravo Tours har hovedkontor i Herning og et salgskontor i København.

Bravo Tours er medlem af charterrejsearrangørernes brancheorganisation (RiD) og Rejsegarantifonden og følger altid Rejseankenævnets retningslinjer og afgørelser.