Eurosport Danmark

International Champions Cup på Eurosport Danmark

Pressemeddelelse   •   Jun 12, 2015 11:30 CEST

I sidste uge præsenterede Discovery Networks Danmark Europa League-rettighederne, som sendes på 6eren, Canal 9 og Eurosport Danmark fra efterårssæsonen. Allerede over sommeren er der dog topfodbold på programmet, når Eurosport Danmark sender International Champions Cup fra den 12. juli – 5. august, hvor hold som Real Madrid, Manchester United, PSG, AC Milan, FC Barcelona blandt andre optræder.

Lørdag den 25. juli sender Eurosport Danmark fire topkampe: Fiorentina - Benfica, AC Milan – Inter, Manchester United – FC Barcelona og Chelsea – PSG. Alle kampe spilles i International Champions Cup, der er en sommertræningsturnering, hvor 16 tophold fra Europa, USA og et enkelt fra Mexico finpudser formen op til turneringsstart.

Eurosport Danmark sender kampene fra International Champions Cup, der i år afvikles i USA, Kina og Australien, hvor LA Galaxy med Steven Gerrard i truppen møder Club América i den første kamp den 12. juli. Turneringens sidste kamp sendes den 5. august, hvor de engelske mestre fra Chelsea møder Fiorentina.

International Champions Cup er blevet spillet siden 2013. Under sidste års udgave af turneringen blev den amerikanske publikumsrekord slået, da 109.318 tilskuere så Real Madrid mod Manchester United, der er forsvarerende mestre, på Michigan Stadium.

Eurosport  Group

Eurosport Group is the  leading pan-regional sports entertainment destination. Part of Discovery  Communications, the world’s No.1 pay-TV programmer, Eurosport is  dedicated to delivering the most comprehensive live sports experience through  compelling content and technical innovation. Eurosport reaches 222 million  cumulative subscribers across 91 countries in Europe, Asia-Pacific, Africa and  the Middle East.  Eurosport - the flagship channel - is the No.1 pan-European TV  channel, broadcasting over 5,000 hours of live sport every year into 137 million  homes in 54 countries, providing expert commentary in 20 different languages.  Eurosport.com is Europe’s No.1 online sports news website with up to 23 million  visitors every month. Eurosport Events is the group’s expert division in the  management and promotion of international sporting  events.