Eurosport Danmark

Italien - England: direkte på Eurosport 2

Pressemeddelelse   •   Mar 30, 2015 15:27 CEST

De seneste dage har stået i EM- og landsholdsfodboldens tegn, og i morgen er ingen undtagelse på Eurosport 2, hvor vi sender Italien - England LIVE fra Juventus Stadium i Torino kl. 20.30.

Det er to internationale topmandskaber, der mødes, når England på udebane møder Italien. Det engelske landshold slog fredag aften Litauen med 4-0 og konsoliderede deres førsteplads i kvalifikationsgruppe E. Englænderne er nu oppe på 15 point efter fem kampe og har allerede lagt betydelig afstand til nr. 2 og 3 i puljen, Slovenien og Schweiz, der ligger seks point efter englænderne.

Englands fornemme resultater skal i særdeleshed tilskrives den engelske offensiv, der er leveringsdygtig i mange mål for tiden. Fredag aften var Premier League-stjernerne Wayne Rooney, Danny Welbeck og Raheem Sterling i hopla og kvitterede alle for træner Roy Hodgsons tillid med ét mål hver. Især Wayne Rooney virkede tilfreds med at være tilbage i rollen som spydspids, og han gav også efter kampen udtryk for, at han var glad for at være tilbage i rollen som angriber frem for den noget mere tilbagetrukkede rolle, han ofte indtager på sit klubhold. Kampen bød også på landsholdsdebut til Christian Eriksens holdkammerat i Tottenham Harry Kane, der for tiden scorer masser af mål. Og selvom Kane af gode grunde ikke havde Christian Eriksen til at skabe de gode afleveringer for sig, skulle han blot bruge få minutter til at score sit første mål for England og bringe holdet på 4-0.

Italien spillede 2-2 ude mod Bulgarien, men andenpladsen i gruppe H er stadig aktuel. Den italienske træner, Antonio Conte, kan stille med et stærkt mandskab til venskabskampen mod England. Således er Gianluigi Buffon, Marco Veratti og Giorgio Chiellini med som de afgørende defensive elementer i truppen, der skal holde Englands sprudlende offensiv fra at score. Præstationen hos den italienske midtbane, der er uden midtbanegeneralen Pirlo, kan blive kampafgørende: Dels defensivt og dels offensivt, hvor midtbanen skal sørge for de afgørende afleveringer til de angribere, som Antonio Conte udvælger til at udgøre frontduoen i kampen mod England.

Se Italien – England LIVE på Eurosport 2 tirsdag d. 31. marts kl. 20:30.

Som optakt til kampen kan du se U20 venskabskampen mellem Tyskland og Tjekkiet på Eurosport fra kl. 18.15.

Eurosport  Group

Eurosport Group is the  leading pan-regional sports entertainment destination. Part of Discovery  Communications, the world’s No.1 pay-TV programmer, Eurosport is  dedicated to delivering the most comprehensive live sports experience through  compelling content and technical innovation. Eurosport reaches 222 million  cumulative subscribers across 91 countries in Europe, Asia-Pacific, Africa and  the Middle East.  Eurosport - the flagship channel - is the No.1 pan-European TV  channel, broadcasting over 5,000 hours of live sport every year into 137 million  homes in 54 countries, providing expert commentary in 20 different languages.  Eurosport.com is Europe’s No.1 online sports news website with up to 23 million  visitors every month. Eurosport Events is the group’s expert division in the  management and promotion of international sporting  events.