Sovedyret.dk

Iværksætterfamilie i Kibæk starter netbutik sammen

Pressemeddelelse   •   Okt 13, 2012 14:08 CEST

Der er gang i en lille iværksætterfamilie på Ollingvej i Kibæk, som efterhånden har en række virksomheder registreret på adressen – det tæller blandt andet et webbureau, ebogsforlag og online marketing bureau. Seneste på stammen er webshoppen Sovedyret.dk, der kommer til at sælge puttetilbehør til børn, med produkter som sengetøj, sengerande, senge, uroer, sovedyr og andet relevant til natten.

Brian Brandt, der tidligere har drevet webbureauet WPDK i Kibæk, som senere hen blev solgt til et større reklamebureau i Skjern, har nu fået involveret hans hustru Camilla i Sovedyret.dk. Det er nemlig Camilla der kommer til at stå for den daglige drift.

Brian fortæller selv: ”Jeg har været rigtig glad for at være selvstændig, og det har givet mig tid til at være sammen med mine børn – da jeg selv kunne vælge hvornår på dagen jeg ville arbejde. Det har smittet af på Camilla, som har set lyset i at kunne arbejde på forskudte tider. Det er en webshop perfekt til.”

Sovedyret.dk startede den 1. august 2012, og det var med et brag af en åbning, hvor der var ”live videosignal” i de 15 minutter op til åbningen. Her åbnede Camilla og Brian for champagne og svarede på spørgsmål fra de mange nysgerrige der havde logget sig ind.

Brian Brandt fortæller: Vi har arbejdet i en 4 måneder nu på at gøre shoppen klar, lige fra aftaler med leverandører, det tekniske setup, til produkttekster i shoppen. Det har taget mange sene aftentimer, når børnene var puttet i seng. Derfor tænkte vi det skulle fejres, og ville gerne komme tæt på vores kunder – og en sidegevinst var jo lidt ekstra opmærksomhed

Det er ikke nogen tilfældighed, at der kom så mange til ”online åbningen”, da der allerede 3 måneder inden åbning havde været fest i gaden på Facebook og et nyhedsbrev. Det gjorde det muligt at samle en række interesserede, da festen skulle startes d. 1. august.

På trods af, at det er en online butik, er der stadig en smule lokalt over netbutikken, da det er muligt at spare fragten, og hente ”ved bagdøren”. Du har måske allerede bemærket skiltet, hvis du har gået tur på Ollingvej i Kibæk. Den er svær at overse på familiens facade.

At det lige blev udstyr og interiør til børn er ikke en tilfældighed. Camilla Brandt fortæller: ”Vi har valgt en niche, da markedet for børnetøj på nettet simpelthen bare var blevet alt for stort. Ved at fokusere udelukkende på tilbehør til når børnene skal i seng, altså sengetøj, senge, sengerande og den type produkter – er markedet en smule mere begrænset, men vi kan nemmere skille os ud.”

Sovedyret har også fået en maskot, som de har kaldt Fabbe. Han er et hæklet sovedyr, som Camilla har fået hæklet af nogle søde damer. De hækler på livet løs lige nu,  for at kunne følge med den efterspørgsel der har været. Fabbe, der var det første hæklede sovedyr, pryder også Sovedyret.dks logo. Der er ligeledes ved at blive produceret en trykt børnebog, hvor Fabbe kommer til at være hovedpersonen.

Du kan finde Sovedyret på http://sovedyret.dk.