Seeland International

Jagttøj og grej til efteråret fra Härkila

Pressemeddelelse   •   Jul 09, 2013 08:53 CEST

● 5 års garanti på jagttøj
- Pro Hunter X og Pro Hunter X Lady fra Härkila

Pro Hunter X-sæt er en videreudvikling af Härkilas flagskib inden for jagtsæt - Pro Hunter. I Pro Hunter X er der er lagt endnu mere vægt på alsidighed med formskårne knæ og albuer samt ventilation i bukserne. Pro Hunter X udmærker sig ved sin store slidstyrke og holdbarhed, der er et resultat af en unik kombination af kunst- og naturfibre, og som betyder, at Härkila kan tilbyde 5 års garanti på ydermaterialet. Sættet kommer både i en herremodel og i en damemodel, der har figursyede, feminine finesser. Pro Hunter X Lady fås i en brun version, mens Pro Hunter X fås både i grøn og brun.

Pro Hunter X Jakke: 4.299,-  / bukser: 2.599,-
Pro Hunter X Lady Jakke: 3.999,-  / bukser: 2.599,-

● Fleksibel jakke
- Raptor-jakke og –bukser fra Härkila

Dette Raptor skalsæt er udviklet til de krævende jagtture. Pasformen er tilpasset aktiv jagt, og knæ og albuer er besat med slidstærke paneler i strækbart stof, som sikrer bevægelsesfrihed og komfort. Raptor har GORE-TEX®-membran, der gør sættet vindtæt, vandtæt og åndbar og kommer med et væld af funktionelle detaljer.

Härkila Raptor Jakke: 4.499.-  / bukser: 3.599.-

● Skæv tunge, god balance
- Staika GTX 8,5” ® & Staika Lady GTX® 10” XL Insulated fra Härkila

Hvis du tænker, at en asymmetri  i skoen giver en asymmetrisk gang, så tænk igen. Faktisk er det lige omvendt med Härkilas nye Staika-støvler. Den asymmetriske tunge og snøring overfører kraft til stortåen og sikrer dermed bedre føling og præcision samt større stabilitet og fleksibilitet for underbenet. Det gør Staika-serien særligt velegnet til ekstreme udfordringer såsom bjergjagt og pürsch over mange kilometer – og under ekstreme kuldeforhold, da isoleringen holder fødderne varme i mange minus grader - helt ned til -25°C med damemodellen.

Staika GTX® 8,5”: 2.499,-
Staika Lady GTX® 10” XL Insulated: 2.799,-

● Skudsikre støvler
- Pro Hunter GTX 10” Armortex® Kevlar® fra Härkila

Skulle du være på jagt efter skudsikre støvler, så kan Härkilas Pro Hunter GTX 10” blive dit næste bytte. Støvlens overdel er betrukket med kevlar-fibre i sikkerhedsmaterialet Armortex, som er let, fleksibelt og komfortabelt. Kevlar anvendes bl.a. fremstilling af skudsikre veste og isolering af pansrede køretøjer, da det er op til fem gange stærkere end stål.

Pro Hunter GTX 10” Armortex® Kevlar®: 2.499,-

● Rummelig jagtrygsæk til den aktive jæger
- Miekak fra Härkila

Selv under ekstreme forhold sikrer Miekak rygsækken fra Härkla god komfort til jægeren, der særligt ynder rype-, elg- eller rensdyrjagt. Rygpuder med brede ventilationskanaler, polstret hofterem og bæreremme, der på strategiske steder er forsynet med flere stropper, sikrer en god jagtoplevelse. Rygsækken er desuden forsynet med et væld af jagtdetaljer såsom hydrosystem-lomme, specialudviklet våbenholder og rypesæk, og det nemt at eftermontere patronholder, jagtradio, vandslange m.v. Rummer ca. 40 liter. Mål: 64 x 35 x 27 cm.

Miekak: 1.399,-

● Vokser med opgaven
- Adjustable slip foderal fra Härkila

Härkilas Adjustable foderal kan let justeres i længden, så det passer til forskellige riffeltyper. Hermed løser det problematikken omkring varierende riffellængder, når der tages lyddæmpere i brug. Det vandtætte PU-materiale, den gode polstring og de vandtætte lynlåse sikrer ydermere stor beskyttelse til våbnet. Mål: 110-150 cm.

Adjustable slip 110-150 cm: 999,-

Seeland International er en dansk producent af jagttøj og jagtudstyr. Seeland International fremstiller bl.a. de højt respekterede jagtmærker Härkila og Seeland, og virksomheden er i dag blandt Europas største leverandører på markedet.

Härkila: Jagt på perfektion. Härkila er state of the art inden for jagttøj, hvor kvalitetsmaterialer, innovativ teknologi og avanceret design forenes i ét. Dedikeret. Passioneret. Kompromisløst.

Seeland: Kvalitetstøj og –udstyr til den dedikerede jæger. Seeland tilbyder et bredt spektrum af kvalitetstøj og –udstyr til alle tænkelige jagtforhold. Om det er beklædning, sko eller udstyr, udgør funktionalitet og holdbarhed til en fornuftig pris selve essensen af et Seeland-produkt.