Scandic Hotel A/S

Jamie Olivers nordiske vintermenu hos Scandic

Pressemeddelelse   •   Nov 25, 2011 15:12 CET

Scandic har arbejdet sammen med den berømte køkkenchef Jamie Oliver siden 2009 og kan nu præsentere en helt ny nordisk vintermenu, som serveres i alle Scandics restauranter. Samarbejdet med Jamie Oliver har været en kæmpesucces for hotelkæden.

• Det nordiske køkken har altid gjort et stort indtryk på mig, og jeg er stolt af den menu, jeg nu har sammensat, fordi den er blevet til på basis af mine rejser til det skønne Skandinavien. Menuen indeholder en masse lokale, sæsonbetingede råvarer, og jeg ved, at den vil blive populær. Det er tredje år, at jeg samarbejder med mine venner hos Scandic, og de giver mig fortsat stor inspiration, siger Jamie Oliver.

• Vi synes, at Jamie og Scandic er det perfekte par, da vi begge værdsætter gode råvarer og god mad, og jeg er sikker på, at det vil falde i vores gæsters smag, siger Søren Faerber, F & B Direktør, Scandic Danmark.

• Det er det tredje år, vi arbejder sammen med Jamie Oliver og hans team. Børnemenuen, som vi kreerede det første år, er stadig populær, og det andet år lancerede vi dejlig mad til vores konferencegæster. Jeg glæder mig meget til at servere Jamies nye nordiske vintermenu for gæsterne på alle vores næste 160 Scandic-hoteller i Danmark og resten af Norden, siger Søren Faerber.

Scandics nordiske vintermenu – skabt af Jamie Oliver:

Letrøget hjortecarpaccio med rucola, julesalat, sød æbleeddike og høvlet Vesterhavsost fra Thise Mejeri.

Sprødstegt andelår af fritgående ænder fra Gråsten Fjerkræ Slagteri med selleri- og kartoffelmos, braiseret savoy-kål og en let krydret blommesauce

Chokolademousse med pære i rødvin og rosmarin, sure kirsebær og vanillecreme

For mere information, kontakt:
Søren Faerber, F & B Direktør, Scandic Danmark, tlf.: +45 33 48 04 50

Om Scandic Hotels
Scandic Hotels er Nordens førende hotelkæde med 160 hoteller i ni lande. Vi er i alt 6.600 medarbejdere, der gør det at rejse både behageligt og muligt for mange mennesker. Vores gæster kommer fra hele verden og besøger os både når de er på ferierejser og forretningsrejser.