Bravo Tours A/S

Januar og februar er højsæson for rejsekøb

Pressemeddelelse   •   Feb 06, 2013 11:33 CET

Der kan spares mange penge på sommerferieturen, hvis man køber den i god tid
Julen er familiernes store højtid. Man samles fra nær og fjern - ikke kun om træ, gaver og andesteg, men også til hyggeligt samvær og gode samtaler. I mange familier tales der om ferier og rejser, og man beslutter sig for sommerens ferierejsemål.

I rejsebranchen er vi godt forberedt på, at familiernes julekomsammen medfører travlhed lige efter nytår. Et nyt år skydes i gang, og når årets sommerferie er bestilt, er året startet perfekt for de fleste.

I mange familier er den fælles sommerferierejse én af årets største investeringer. Derfor forbereder man sig grundigt med studier af kataloger og hjemmesider og samtaler med rejsekonsulenter, inden beslutningen træffes. Nogle vil gerne tilbage til et feriested, man har gode minder fra; andre er mere eventyrlystne og vælger et sted, hvor de aldrig har været før.

Halvdelen er solgt
Højsæsonen for rejser er naturligvis i juli, men på salgskontorerne er januar og februar højsæson. Ved udgangen af januar er 50 % af sommerens rejser solgt, og når vi er ude af februar, er 70 % solgt.

De første rejser, der er udsolgt, er to-ugers-rejserne i skolernes sommerferie. Sammenligner man priserne pr. feriedag, får man megen mere ferie for pengene, hvis man er af sted i 14 dage i forhold til at være hjemmefra i syv dage. Årsagen er blandt andet, at flyrejsen udgør en stor del af rejsens samlede pris.

År efter år er bl.a. Mallorca, Kreta, Rhodos og Alanya de mest populære rejsemål. Mange stamgæster kommer tilbage hver sommer og føler sig trygge og hjemme her.

Fornyelse skal der dog til. Jyllands største rejsearrangør, Bravo Tours, bestræber sig på at finde nye rejsemål hvert år.

- I 2011 startede vi direkte charterflyvninger fra Billund til De Dansk Vestindiske Øer, i 2012 tog vi med succes Bodrum i Tyrkiet på programmet, og i år præsenterer vi spanske Almería.

Nyheder bliver som regel godt modtaget, fordi der er et stort behov for at se og opleve noget nyt. Det er altid spændende at komme steder, hvor kun få har været før, og hvor turismen ikke er dominerende.

Vi lytter meget til vore kunder og retter os efter forespørgslerne. Nye rejsemål opstår ofte, fordi mange mennesker er kommet til at holde af et lands kultur, mad og befolkning og gerne vil opleve tilsvarende i sammen land, men med andre omgivelser, siger Bravo Tours’ administrerende direktør, Peder Hornshøj.

Køb rejsen i god tid
Økonomien spiller naturligvis en stor rolle, når der skal vælges og købes ferierejse. Priserne på rejser ændrer sig ganske meget hen over året. Efterspørgslen er størst, når skolerne holder ferie. Det er også i disse uger, at hotelpriserne er højst, men trods det også i disse uger de gode rejser først bliver udsolgt.

Som kunde hos en rejsearrangør kan man spare mange penge ved at handle i god tid. Et halvt år inden ferien er der frit valg mellem rejsemål og hoteller. Vil man købe en rejse i sidste øjeblik i højsæsonen, er udvalget meget begrænset, og rejsearrangøren giver ikke rabat. I værste fald er alt udsolgt i god tid, som vi har oplevet det de seneste år med sommerregn i Danmark.

Hvis man kan rejse i fx april, maj og juni og køber rejsen i januar, kommer man billigt på ferie. Her er der oftest store rabatter at hente. På feriestederne er alt lige så pragtfuldt som i juli, men der er ikke så mange mennesker, der kæmper om at komme til at ligge i første række på stranden, og det er sikkert også meget nemmere at få bord på de mest populære restauranter.

- Der er også mange danskere, der rejser i forår og efterår, der søger ekstra oplevelser at krydre solferien med. I Bravo Tour laver vi fx mange temarejser i disse perioder, hvor vi inkluderer en række spændende oplevelser.

Fordelene ved at bestille rejsen i god tid er primært at få del i de største rabatter og have de bedste valgmuligheder, men for mange betyder forventningens glæde også meget. At vide, at man har noget fantastisk at se frem til, er faktisk en stor del af glæden ved at holde ferie, siger Peder Hornshøj.

Se Bravo Tours’ store udvalg af rejser her

Bravo Tours er blandt Danmarks tre største rejsebureauer med rejser til spændende og populære rejsemål over hele verden – altid med dansktalende rejseledere.

Bravo Tours tilbyder  Solferie, Safari, Rundrejser, Golfrejser, Kombinationsrejser og Grupperejser, der giver minder for livet.

Bravo Tours har hovedkontor i Herning og et salgskontor i København.

Bravo Tours er medlem af charterrejsearrangørernes brancheorganisation (RiD) og Rejsegarantifonden og følger altid Rejseankenævnets retningslinjer og afgørelser.