Shell Danmark

Kager i absolut verdensklasse

Pressemeddelelse   •   Aug 14, 2012 08:30 CEST

Shell indleder nu samarbejde med et af landets førende bagerier, Reinh. van Hauen. Den 15. august introducerer 114 Shell servicestationer i Danmark bagværk af højeste kvalitet fra den traditionsrige luksusbager. Dermed sætter Shell nye standarder for, hvad danskerne kan forvente af kager og brød, de køber på ’tanken’.

”Aftalen med Reinh. van Hauen giver os et kæmpe løft i kategorien bagværk. Du kan nu få kager hos Shell, som gør selv den bedste konditor grøn af misundelse. Samtidig betyder aftalen, at bageren nu holder længe åbent i mange byer til glæde for de mange af vores kunder, der kommer her for at købe ind efter almindelig lukketid,” siger Søren Kruse, Convenience Retail Manager i Shell.

Alle Shell-stationer, der har de nye kager på menuen, har et særligt præmieretilbud fra 15. august og en uge frem. Her kan de kagesultne få en chokolade- eller gulerodsmuffin for en rund tier.

Fra koncept til stordrift

Samarbejdet mellem Shell og Reinh. van Hauen udspringer af Shells åbning af koncept-servicestationerne, deli2go, tidligere på sommeren.

På de to danske deli2go-stationer i Hørsholm og Ballerup er Reinh. van Hauen udvalgt leverandør af konditorkager i luksusgenren. Samme kager kan nu købes på yderligere 114 Shell-stationer i Danmark.

“Vi arbejder konstant på at hæve kvaliteten på vores servicestationer. Lige som vi skiller os ud fra den grå masse med vores kvalitetsbrændstoffer, skal vores convenience-varer, som fastfood, brød, snacks og kager også være en oplevelse i sig selv,” siger Søren Kruse.

For yderligere information

Kontakt venligst, Convenience Retail Manager i Shell, Søren Kruse, Mobil: 2224 5340, Mail: soren.kruse@shell.com.

OM SHELL

Shell beskæftiger cirka 450 medarbejdere i Danmark fordelt på hovedkontoret i Ørestaden og raffinaderiet i Fredericia. Hertil kommer godt 2.500 ansatte på Shells servicestationer.

Shells raffinaderi i Fredericia er et af to raffinaderier i Danmark. Her omdannes råolien fra Shells aktiviteter i den danske del af Nordsøen til flydende gas, jetbrændstof, benzin, diesel, petroleum og fyringsolie.

Der er 314 Shell servicestationer i Danmark, heraf 63 Shell/7-Eleven, 65 forhandlerejede, 131 forpagterdrevne og 55 ubemandede Shell Express stationer. Shell tilbyder en bred vifte af brændstoffer - fra 99 oktan Shell V-Power over Shell FuelSave Blyfri 95, Shell 92 oktan til Shell Diesel Extra.

På verdensplan beskæftiger Shell cirka 90.000 medarbejdere i 80 lande. Her er selskabet involveret i bl.a. olie- og gasudvinding, produktion og salg af benzin og diesel samt udvikling af biobrændsel og flydende naturgas. I alt har Shell 43.000 servicestationer i verden og sælger cirka 145 mia. liter brændstof om året. Læs mere på www.shell.com.