Eurosport Danmark

Kan Chris Froome stå distancen i Vuelta a España?

Pressemeddelelse   •   Aug 21, 2015 15:23 CEST

Årets Vuelta a España indledes med en kort holdtidskørsel fra Puerto Banus til Marbella. I årets sidste Grand Tour vil Chris Froome, der sidste år måtte se sig slået af Alberto Contador, forsøge at komme med i den eksklusive gruppe af ryttere, der har vundet to Grand Tours i løbet af et år.

Der er dermed lagt op til revanche for Chris Froomes konkurrenter, der måtte se britten sætte alt og alle til vægs under Tour de France. De franske landeveje og bjerge har dog formentligt sat sit aftryk på Froome, der med højst sandsynlighed får hård konkurrence om den røde trøje i Spanien.

Eurosports faste cykelkommentator, Thomas Bay, er heller ikke i tvivl om, at det bliver svært for Chris Froome at vinde det 80 år gamle løb.

”Jeg tror godt, han kan vinde, men jeg tror også, at det bliver svært for ham, og det vil helt sikkert ikke ske med en særlig stor margen. Det afhænger meget af, hvor meget rytterne har tilbage i posen efter Touren, så det er lidt svært at vurdere, hvem der egentlig er favorit”.

Bay fremhæver dog Vincenzo Nibali, der så ud til at være i rigtig god form under den sidste uge af Tour de France, mens Chris Froome derimod så en smule svækket ud.

”Og så er der Rodriguez, som jeg tror er mere klassementsholdbar, end han var under Touren, mens Movistar og Astana stiller op med stærke hold i form af både Valverde og Quintana hos Movistar, mens Astana har både Nibali, Fabio Aru og Mikel Landa”.

Foruden en ordentlig omgang frygtindgydende bjerge, der i den grad nok skal få de fleste af rytterne til at hive lidt ekstra efter vejret, er der også indlagt en enkelt prolog på 7,4 kilometer, samt en holdtidskørsel på 17. etape.

Derudover byder ruten således på 13 kuperede etaper, mens sprinterne får glæde af seks styks flade, hvor de kan kæmpe om etapesejren.

Følg hele Vuelta a España på Eurosport fra den 22. august - 13. september.

ABOUT EUROSPORT GROUP

Eurosport Group is the leading pan-regional sports entertainment destination. Part of Discovery Communications, the world’s No.1 pay-tv programmer, Eurosport is dedicated to delivering the most comprehensive live sports experience through compelling content and technical innovation. Eurosport reaches 233 million cumulative subscribers across 91 countries in Europe, Asia-Pacific, Africa and the Middle East.  Eurosport - the flagship channel - is the No.1 pan-European TV channel, broadcasting over 5,000 hours of live sport every year into 140 million homes in 54 countries, providing expert commentary in 20 different languages. Eurosport.com is Europe’s No.1 online sports news website with up to 23 million visitors every month. Eurosport Events is the group’s expert division in the management and promotion of international sporting events. More information on corporate.eurosport.com