Quality content

Kan dine kunder finde dig på de sociale medier?

Pressemeddelelse   •   Sep 08, 2014 09:59 CEST

Hvis du driver virksomhed og den ikke er at finde på de sociale medier, så vil du inden for nærmeste fremtid få et meget stort problem. Flere og flere undersøgelser viser nemlig, at dine fremtidige kunder (hvad end du driver murervirksomhed eller sælger børnetøj på nettet  ) i høj grad vil finde dig via din tilstedeværelse på for eksempel Facebook og Instagram.

Hvad skal du stille op, hvis du ikke har forstand på hverken Facebook marketing eller general markedsføring på nettet? Det kan du finde svar på herunder.

Få hjælp af et professionelt marketing-firma

Hvis du ikke selv har den fornødne viden om social media marketing, så anbefales det til hver en tid, at du hyrer et professionelt firma til at hjælpe dig. Hvis du driver en større forretning, så giver det meget god mening at få hjælp udefra, da der er mange penge og kunder at hente på de sociale medier, hvis de ”fanges” korrekt. Dette kan et professionelt marketing-firma hjælpe dig med.

Et godt sted at starte hvis du gerne vil have et eksternt firma til at stå for din markedsføring på de sociale medier er her.

Sørg for at være aktiv på de sociale medier

Hvis du for eksempel har en Facebook-side til din virksomhed, så er det uhyre vigtigt, at du løbende skaber noget kontakt mellem dig og din målgruppe. Det nytter ikke noget, at du én gang om året laver en ligegyldig statusopdatering som i princippet ikke rigtig skaber noget værdi.

Hvis du for eksempel driver en murervirksomhed, så er det en rigtig god ide, at du løbende poster nogle billeder af dit arbejde hos kunderne. Dette vil få nye kunder til at fokusere mere på dig, da de kan se, hvad du er i stand til at lave.

Mobildeals.dk er et godt eksempel

Mobildeals er en hjemmeside, der sammenligner mobilabonnementer på tværs af forskellige udbydere. Denne hjemmeside benytter sig i høj grad af markedsføring på Facebook, hvilket for dem har båret frugt. De har bl.a. fået en stigning i antal besøgende ikke mindst flere likes til deres side – deres kendskabsgrad er altså forbedret markant ved hjælp af de sociale medier.