Dagrofa

KIWI åbner i indre København

Pressemeddelelse   •   Apr 14, 2016 08:00 CEST

Discountkæden KIWI åbner endnu en butik i København. Denne gang helt centralt i hovedstaden. Den nye butik i Adelgade, kun et stankast fra Kongens Have og Kongens Nytorv, bliver kædens 7. inden for kommunegrænsen.

Den 23. april åbner discountkæden KIWI sin nu 7. butik i Købehavn. Denne gang lige midt i Indre By på adressen Adelgade 12. Med sin første butik i København K fortsætte KIWI sin fremmarch i hovedstaden, hvor kæden i forvejen har butikker fordelt på de tre brokvarterer.

”I Adelgade har vi fundet en utrolig spændende butiksplacering, hvor vi rykker ind i en ny del af København. Vores målsætning er fortsat at styrke vores position i og omkring hovedstaden, og vi leder konstant efter gode placeringer – også helt centralt i byen. Jeg er sikker på, at vores koncept med masser af økologi og sundhed til lavpris vil give både lokale beboere og de mange turister og daglige pendlere et spændende, nyt alternativ, når de skal købe ind”, siger Carsten Hansen, kædedirektør i KIWI.

Den nye butik får et salgsareal på 604 m2 og er etableret efter KIWIs ambitiøse standarder for både energioptimering og affaldssortering. I forbindelse med åbningen har KIWI skabt ca. 20 nye arbejdspladser – heraf nogle i samarbejde med Købehavns Erhvervshus, som hjælper mennesker ind på arbejdsmarkedet.

Ermin Dzelatic, som bliver butikschef i KIWI Adelgade, slår officielt dørene op til den nye butik lørdag den 23. april sammen med sit hold af medarbejdere. Det sker på slaget 8.00, hvor åbningen fejres med at hav af stærke tilbud. Ermin Dzelatic kommer fra KIWIs butik i Matthæusgade på Vesterbro.

Med KIWIs åbning i Indre By får københavnerne nu adgang til en både velplaceret og velassorteret ny discountbutik. Ud over kædens store sortiment af dagligvarer til discountpriser byder butikken i Adelgade også på KIWIs danske kvalitetskød fra Himmerlandskød, på det gode vinsortiment fra Laudrup Vin og ikke mindst KIWIs ekstra lave priser på sunde varer. Med KIWIkort får alle nemlig 20 procent rabat på frugt og grønt.

Kontakt kædedirektør i KIWI, Carsten Hansen, e-mail carsten.hansen@kiwi.dk

Om KIWI

KIWI er danskernes nye, lokale discountbutik. I dag findes 96 KIWI discountbutikker i Danmark – herunder Danmarks største discountbutikker med bl.a. KIWI Friheden i Hvidovre. KIWI er den førende discountkæde, når det kommer til energi- og miljøvenlige butikker, og fik som den første discountkæde i Danmark Svanemærkede butikker. De første butikker åbnede i 2008 i Jylland og på Fyn. Virksomheden er ejet af Dagrofa og beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere i Danmark. Som et særligt tilbud i discountmarkedet har KIWI et fordelsprogram med KIWIkort. Læs mere: www.kiwi.dk.

Dagrofa koncernen omsætter for ca. 20 milliarder om året og beskæftiger ca. 7.000 ansatte. Koncernen består i dag af profilhusene MENY, KIWI, SPAR, Min Købmand, Let-Køb samt Foodservice Danmark og Dagrofa Logistik.