Dagrofa

KIWI åbner nu i Slagelse

Pressemeddelelse   •   Apr 07, 2016 12:01 CEST

Discountkæden KIWI udbygger netværket i det vestlige Sjælland og åbner den 16. april sin spritnye butik i Slagelse. Den første KIWI-butik i Slagelse byder på kædens store udvalg af dagligvarer og økologi til lave priser og får en optimal placering på Skovsøviadukten 1A.

KIWI fortsætter sin ekspansion i Danmark og åbner nu sin første butik i Slagelse. Det sker den 16. april, hvor discountkæden slår dørene op til sin nye butik på en af de store indfaldsveje. Dermed kan byens borgere se frem til stærke discountpriser på KIWIs store sortiment af bl.a. ferskvarer, frugt og grønt samt økologi.

”Vi har glædet os til at åbne i endnu en stor by i denne del af landet. Slagelses størrelse og den spændende placering for vores nye butik gør, at vi har store forventninger til, at vi kan bringe nyt liv ind i dagligvarehandlen i byen og det vestsjællandske område”, siger Carsten Hansen, kædedirektør i KIWI, og tilføjer:

”Det er klart, at vi som den nye, lokale discounter skal ud og lære kunderne at kende. Men vi får heldigvis god hjælp af vores butikschef, som kommer fra egnen, og også fire medarbejdere fra vores tidligere butik i Korsør, som har takket ja til at komme med til Slagelse”.

Butikschef Claus Olsen, der har en lang karriere i dagligvarehandlen med i baggagen, står klar til at byde kunderne velkommen til åbningsfest lørdag den 16. april klokken 8.00. Festlighederne løber hele dagen med ekstraordinære tilbud og er startskud til en hel uge med ekstra skarpe åbningspriser hos KIWI Slagelse.

Med KIWIs åbning i Slagelse får mange forbrugere nu nem adgang til en både velplaceret og velassorteret discountbutik. Ud over KIWIs store sortiment af dagligvarer til discountpriser byder butikken også på dansk kvalitetskød fra Himmerland Kød og ikke mindst kædens satsning på ekstra lave priser på sunde varer. Med KIWIkort får alle nemlig 20 procent rabat på al frugt og grønt.

Kontakt kædedirektør i KIWI, Carsten Hansen, e-mail carsten.hansen@kiwi.dk

Om KIWI

KIWI er danskernes nye, lokale discountbutik. I dag findes 95 KIWI discountbutikker i Danmark – herunder Danmarks største discountbutikker med bl.a. KIWI Friheden i Hvidovre. KIWI er den førende discountkæde, når det kommer til energi- og miljøvenlige butikker, og fik som den første discountkæde i Danmark Svanemærkede butikker. De første butikker åbnede i 2008 i Jylland og på Fyn. Virksomheden er ejet af Dagrofa og beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere i Danmark. Som et særligt tilbud i discountmarkedet har KIWI et fordelsprogram med KIWIkort. Læs mere: www.kiwi.dk.

Dagrofa koncernen omsætter for ca. 20 milliarder om året og beskæftiger ca. 7.000 ansatte. Koncernen består i dag af profilhusene MENY, KIWI, SPAR, Min Købmand, Let-Køb samt Foodservice Danmark og Dagrofa Logistik.