Dagrofa

KIWI hovedsponsor for ’TV 2 på Tour’

Pressemeddelelse   •   Dec 21, 2015 12:12 CET

Når TV 2 til sommer dækker årets Tour de France fra 11 forskellige byer i Danmark, sker det i samarbejde med discountkæden KIWI. Som ny hovedsponsor styrker KIWI dermed sin indsats for at sætte sundhed højt på danskernes dagsorden.

Med sit mobile Tour-studie lægger TV 2 i 2016 vejen forbi 11 danske byer i forbindelse med dækningen af Tour de France. Og som ny hovedsponsor for ’TV 2 på Tour’ stempler discountkæden KIWI ind som kommerciel partner på rundturen i det danske sommerland. Dermed fortsætter KIWI sin målrettede indsats for at sætte sundhed højt på danskernes agenda, og for at alle skal have råd til de sunde varer.

”Tour de France og cykling generelt har utrolig godt fat i danskerne. Faktisk er cykling i dag en af de foretrukne motionsformer herhjemme. Derfor giver samarbejdet med ’TV 2 på Tour’ os en rigtig stærk platform og er en god kobling til vores strategiske indsats omkring sundhed for alle”, siger Carsten Hansen, kædedirektør i KIWI, og tilføjer:

”I KIWI går vi meget op i sundhed og sætter en ære i, at alle skal have råd til sundhed. Derfor er det fantastisk, at vi sammen med ’TV 2 på Tour’ kan sætte sundhed på dagsordenen for den danske befolkning. For os handler cykelløb nemlig både om sund kost og motion i hverdagen - helt uden løftede pegefingre”.

Alle skal have råd til sundhed

KIWI indledte i efteråret 2014 sin indsats for at sikre forbrugerne lavere priser på de sunde varer. Det skete med introduktionen af 20 procent rabat på alt frugt og grønt for kunder med fordelskortet, KIWIkort.

Siden er fulgt en konstant opgradering af grøntsortimentet, udvalget af fri-for-varer og en stor vækst i antallet af økologiske varer. I dag er KIWI den discountkæde, som tilbyder det største økologiske sortiment i dansk dagligvarehandel.

Starter i Aarhus og slutter i København’TV 2 på Tour’ starter i Aarhus den 2.-3. juli og slutter i København den 22.-24. juli. Undervejs kommer eventen bl.a. forbi Øster Hurup (4.-5. juli), Harboøre (6.-7. juli), Juelsminde (10.-11. juli), Give (12.-13. juli), Varde (16.-17. juli), Bogense (18.-19. juli) og Marielyst (20.-21. juli).

Ud over hovedsponsoren KIWI samarbejder TV 2 også med DGI, DCU og Børneulykkesfonden i forbindelse med ’TV 2 på Tour’. Læs mere på http://omtv2.tv2.dk/nyhedsartikler/nyhedsvisning/tv-2-udvider-tv-2-paa-tour/

Kontakt kædedirektør i KIWI, Carsten Hansen, M: 2541 2650.

Om KIWI

KIWI er danskernes nye, lokale discountbutik. I dag findes 103 KIWI discountbutikker i Danmark – herunder Danmarks største discountbutikker med bl.a. KIWI Bøsbrovej i Randers. KIWI er den førende discountkæde, når det kommer til energi- og miljøvenlige butikker og fik som den første discountkæde i Danmark Svanemærkede butikker. De første butikker åbnede i 2008 i Jylland og på Fyn. Virksomheden er ejet af Dagrofa og beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere i Danmark. Som et særligt tilbud i discountmarkedet har KIWI et fordelsprogram med KIWIkort. Læs mere: www.kiwi.dk.

Dagrofa koncernen omsætter for ca. 20 milliarder om året og beskæftiger ca. 7.000 ansatte i Danmark og Grønland. Koncernen består i dag af profilhusene MENY, KIWI, SPAR, Min Købmand, Let-Køb samt Foodservice Danmark, Dagrofa Logistik og Pisiffik.