Wonderful Copenhagen A/S

København vinder priser

Pressemeddelelse   •   Okt 06, 2010 09:18 CEST

50 anløb flere end i år tegner allerede næste års krydstogtsæson i København, der 6. oktober afrunder denne sæson med rejseindustriens egen pris.

I år har 530.000 turister besøgt byen med et krydstogt, hvilket giver øget omsætning til bl.a. byens restauranter, hoteller og forretninger.

- Næste år har vi allerede 361 anmeldte anløb, hvilket giver byen en meromsætning på over 1 mia. kr. Og tendensen er både flere og større skibe med flere passagerer, der giver os andre udfordringer end tidligere. Vi sætter alle sejl til for at bevare positionen som Nordeuropas førende krydstogtdestination, siger Ole Andersen formand for Cruise Copenhagen Network og salgs- og marketingdirektør i Wonderful Copenhagen.

Krydstogtgæster vælger København
- Mens resten af turistbranchen har det hårdt, har vi i en årrække oplevet en stigende interesse for at rejse til København som krydstogtturist. Krydstogtturismen er den eneste konstant stigende turismeform, og det er i høj grad resultatet af et godt netværkssamarbejde i Cruise Copenhagen Network. Derudover har vi oplevet større opbakning fra byen generelt, siger Ole Andersen.

Og vinderen er...
Som en værdig afrunding på sæson 2010 er København netop blevet tildelt World Travel Award. Både i kategorierne 'Europas bedste destination' og 'Europas bedste havn' løb København af med sejren

- Dette er en anerkendelse af alle Cruise Copenhagen Networks medlemmers arbejde og ikke mindst samarbejde. Vi er meget tilfredse med en pris, hvor det er krydstogtaktørerne, der stemmer os ind på førstepladsen. Og vi vil alle gøre vores til, at det ikke er sidste gang, at København bliver belønnet for sit arbejde med at skabe gode krydstogtoplevelser, siger Ole Andersen på vegne af krydstogtnetværket.

Læs mere om Cruise Copenhagen Network her:
/content/dk/netvark/cruise_copenhagen_network

Tal
for dette og næste års krydstogtturisme:
/content/dk/netvark/cruise_copenhagen_network/statistik_og_fakta