TUI Danmark

Københavnere og nordjyder først med rejsekøb i uge 42: Penge at spare på efterårsferien ved at flyve fra Jylland

Pressemeddelelse   •   Sep 03, 2014 10:33 CEST

Ca. 40.000 danskere vil rejse sydpå på en charterferie i skolernes efterårsferie. Københavnere og nordjyder har været hurtigst til at købe en rejse i uge 42, og det betyder, der er penge at spare ved at vælge en rejse med afgang fra Billund Lufthavn. Otte ud af ti rejser med afgang fra København og Aalborg er solgt på nuværende tidspunkt, mens seks ud af ti er solgt med afgang fra Billund.

- Uge 42 er en eftertragtet rejseuge, og det gælder også i år. Priserne følger som bekendt efterspørgslen, så der er helt klart en god del at spare ved at køre til Billund og hoppe på ferieflyet dér. Midtjyderne har været mere tilbageholdende med feriekøb indtil videre, så der er ganske enkelt flere rejser til salg fra Billund, fortæller Stig Elling, salgsdirektør i Star Tour.

De billigste rejser fra Billund går til Mallorca, Kreta og Marmaris.

Star Tour vil sende omkring 12.500 på solferie i efterårsferien, og for dem ser top 5 således ud:

1 Antalya

2 Kreta

3 Rhodos

4 Mallorca

5 Marmaris

- Der er mange, der forlænger sommeren, og får et skud D vitamin med en rejse sydpå i efterårsferien, inden vintermørket for alvor sænker sig over Danmark, mener Stig Elling.

Fotos kan downloades her:

Star Tour A/S er Danmarks største charterrejsearrangør med en markedsandel i 2013 på 27%. Star Tour er en del af TUI Nordic. TUI Nordic tilbyder charterrejser fra Danmark, Sverige, Norge, og Finland. Hovedarrangøren er Star Tour/Fritidsresor/Finnmatkat, Nordens største rejsearrangør. TUI Nordic indgår i Europas ledende rejsekoncern indenfor ferierejser, TUI Travel PLC med ca.30 millioner kunder årligt.

Følg os på Facebook, YouTube og Instagram