Daloon

Kødfrie nyheder fra Daloon

Pressemeddelelse   •   Jun 16, 2014 13:00 CEST

Knap fire procent af alle voksne danskere er vegetarer eller veganere, ifølge en undersøgelse fra FDB Analyse. Fra uge 25 får de ca. 160.000 vegetariske forbrugere to nye, sunde og kødfrie tilbud fra Daloon i danske supermarkeder: Meatfree Nacho bøffer og Meatfree Grøntsagsbøffer.

De to kødfrie nyheder fra Daloon er ikke blot til vegetarer. De giver også alternative muligheder til spisebordet hos de mange danskere, der vil følge de nye kostråd om at begrænse forbruget af kød, eller følge den internationale kampagne for en ugentlig kødfri dag.

Daloon er kendt af næsten alle voksne danskere, men mest for de berømte forårsruller. Daloon producerer dog også andre moderne convenience produkter, som gratiner og hvidkålsrouletter, så de vegetariske bøffer ligger i naturlig forlængelse af sortimentet.

"Sundhed ligger os meget på sinde. Så vores udviklingsafdeling bruger meget tid på at udvikle produkter, der ikke bare er nemme, hurtige og lækre, men som også giver god samvittighed, når de bliver sat på familiens middagsbord," siger kommerciel direktør Bjarne Dahl fra Daloon.

De vegetariske bøffer sælges som dybfrost med 4 bøffer i hver æske. Hver bøf vejer 90 g. De to produkter er Nacho bøffer og Grøntsagsbøffer:

Meatfree Nacho bøffer

Let spicy vegetariske bøffer med ris, løg, cheddar ost, rød peber, kartoffel og jalapeno chilipasta.

Meatfree Grøntsagsbøffer

Vegetarisk velsmag i grøntsagsbøf med gulerødder, løg, ærter, kartoffel, porre, majs og gurkemeje.

Ønsker du svar på spørgsmål eller mere information, kontakt:

Stefan Korff

Marketingkoordinator, Daloon A/S

Mail: sko@daloon.dk

Daloons historie strækker sig over mere end 50 år og to generationer. Virksomheden er kendt for sin produktion af forårsruller, og producerer til dagligt mere end 700.000 ruller på fabrikken i Nyborg. Rullerne er fyldt med alt det bedste. Magert kød og en masse grøntsager, heriblandt sprøde hvidkål fra den gode danske muld, og bønnespirer fra egen produktion.

Daloon er let mad med god samvittighed. Til dig selv, og dem du holder af.