Falk Lauritsen Rejser

Kom helt ind under overfladen på én af danskernes yndlingsferieøer

Pressemeddelelse   •   Feb 18, 2014 15:45 CET

Kreta er rig på både store kulturoplevelser og velgørende fred og ro – et perfekt feriemål, hvis man vil ned i gear uden at kede sig. På Ferie for Alle stilles der skarpt på én af danskernes yndlingsferieøer, når Supervisor Rebekka Eickstedt giver tip og deler ud af sin insiderviden.

Omkring to mio. feriegæster besøger hvert år Kreta – små 100.000 af dem kommer fra Danmark. Ferieøen, der er på størrelse med Sjælland, er samtidig den største af de græske øer og populariteten skyldes den store forskelligartethed i oplevelser og aktivitetsmuligheder.

Det mener Falk Lauritsen Rejsers Rebekka Eickstedt, som sidste sommer var Supervisor på Kreta og som kender hver en afkrog af det spændende middelhavsrejsemål:

”Kreta har efter min mening noget for alle! Hvad enten man vil dase i solen, shoppe i små kringlede gader, tage på opdagelse til de skjulte perler langs sydkysten eller udfordre sig selv med krævende vandreture – f.eks. i Samariakløften – ja, så kan man finde det her”, fortæller Rebekka Eickstedt.

Gæstfrihed ingen myte
Med to foredrag til Ferie for Alle i Herning vil Rebekka Eickstedt stille skarpt på en af danskernes absolutte yndlingsferieøer og med personlige historier og oplevelser også vise de sider, som kun de færreste kender til:

“For mig er Kreta hvidkalkede huse, flotte strande og gamle, familieejede taverner der ligger på stribe ned mod det klare azurblå hav. Og det her med den græske gæstfrihed er ikke bare en myte. Der bydes stadig inden for til smagsprøver på tzatziki, souvlaki, raki og kindkys i stor stil – ingredienser der er medvirkende til at Kreta fortsat er så populær for hele familien”, siger Rebekka Eickstedt.

Stor loyalitet over for græske øer
Falk Lauritsen Rejsers direktør, Søren Falk Lauritsen deler Rebekka Eickstedts opfattelse af, at Kreta er noget nær det perfekte familierejsemål:

”Her er azurblåt hav, gode børnevenlige strande, purpurrøde solnedgange, spændende arkæologiske udgravningsområder og fine barer, hvor man kan få slukket tørsten. Og så er her fascinerende og flotte mindesmærker efter dem som har regeret her - byzantinerne, venetianerne og tyrkerne. Mange danskere har af gode grunde et meget loyalt forhold til de græske øer, og mange vender tilbage igen og igen - ikke mindst til Kreta. Jeg ser frem til, at Rebekka Eickstedt vil komme og fortælle om sine personlige oplevelser og give vores gæster mulighed for at lære noget nyt og komme helt ind under overfladen på Kreta.”

For yderligere informationer kontakt Søren Falk Lauritsen på 2128 5433.

Falk Lauritsen Rejser har rødder tilbage til 1967, hvor familien Falk Lauritsen for første gang sendte feriegæster til den spanske ferieø Mallorca. I 2014 præsenterer Falk Lauritsen Rejser to spændende nyheder; Sivota på det græske fastland og Montenegro. I 2014 forventer selskabet at sende ca. 80.000 danskere syd på til sol- og badeferie.