TEKNIQ Installatørernes Organisation

KONKURRENCESTYRELSEN GODKENDER FUSION MELLEM A & O JOHANSEN OG BILLIG VVS

Pressemeddelelse   •   Aug 27, 2015 12:33 CEST

Grossisten A & O Johansen har fået godkendelse af Konkurrencestyrelsen til at overtage internetbutikken BilligVVS.

Fusionen af de to selskaber er godkendt, efter at Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen efter en grundig undersøgelse vurderer, at fusionen ikke hæmmer den effektive konkurrence betydeligt.

A & O Johansen skrev i juni under på et køb af internetbutikken BilligVVS ApS for op mod 240 millioner kroner. Handlen var dog betinget af, at den overholdt konkurrencelovgivningen, og det er det, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen netop har afgjort, at den gør.

Se styrelsens afgørelse her

Læs mere i Dansk VVS

TEKNIQ er arbejdsgiver- og erhvervsorganisation for installationsbranchen og en del af Dansk Arbejdsgiverforening. Her er vi den fjerdestørste organisation og den næststørste aktør i byggebranchen.

TEKNIQ blev dannet 1. januar 2002 af ELFO og Dansk VVS, og 14. maj 2011 fusionerede de tre organisationer med TEKNIQ som den fortsættende organisation.

TEKNIQ forhandler overenskomster og har et godt samarbejde med lønmodtagerorganisationerne. Men også på andre områder, der kan få betydning for medlemmernes hverdag, er TEKNIQ repræsenteret. Helt præcist er TEKNIQ repræsenteret i 192 store og små, lokale, nationale eller internationale råd og udvalg, der spænder vidt både emnemæssigt og geografisk.

Kort sagt: TEKNIQ sidder med ved bordet i rigtig mange sammenhænge, og organisationen bliver helt naturligt inddraget de steder, hvor vi i kraft af vores viden om overordnede virksomhedsforhold og specifikke tekniske installationsforhold kan bidrage med synspunkter og holdninger.