DBA

Konkurrenter i nyt samarbejde

Pressemeddelelse   •   Nov 12, 2010 08:42 CET

DBA og BilBasen - begge ejet af eBay - er gået sammen med Ekstra Bladet i et helt nyt samarbejde. Predictive Behavioral Targeting er omdrejningspunktet, og med den nye løsning bliver online-annoncering nu målrettet på et niveau, der hidtil ikke er set før i Danmark.

På trods af status som konkurrenter er de involverede parter glade for det unikke samarbejde, og ifølge internetchef på ekstrabladet, Peter Strøhemann er målet klart.

"Vi vil skabe de perfekte rammer for optimal internet-annoncering i Danmark. I netværket undgår danske virksomheder mediespild, da de rammer målgruppen og ingen andre. Desuden får annoncørerne nu 30-80 % højere kvalitativ effekt og tre gange så høj effekt på klik", fortæller Peter Strøhemann.

Partnerskabet, der når ud til mere end halvdelen af den danske internet-befolkning, er unikt i sin form, og konstellationen vil med sikkerhed sætte sit præg på online- markedsføring i fremtiden.

"Der er ingen tvivl om, at vi vil se flere af sådanne partnerskaber blomstre op i fremtidens danske mediebillede. De intelligente annoncerings-løsninger tilgodeser annoncørerne på en unik og profitabel måde, og det er attraktivt for store såvel som små virksomheder", fortæller Claus Andersen, der er salgsdirektør hos eBay Classifieds Group, Scandinavia.

Parterne oplyser desuden, at annoncørerne altid ved på hvilke sites, deres kampagner bliver vist, og de får dermed en mere detaljeret og gennemskuelig afrapportering.

Ekstrabladet.dk er landets største nyhedssite med ca. 1,5 million månedlige brugere. DBA er Danmarks største handelsplads på internettet. Hver måned besøger godt 1,2 million handlende siden. Med over 500.000 brugere pr. måned er BilBasen.dk landets største bilsite.

For yderligere information, kontakt:
Simon Karsø:
Tlf.: 40 22 63 06.
E-mail: Simon.Karsoe@ebay.com.

Om DBA
DBA er Danmarks suverænt største handelsplads på nettet med over 1.2 millioner brugere, en markedsandel på 50 % og altid en million forskellige varer at vælge imellem. DBA er en del af eBay inc.