Designer Bazaar ApS

KRIMI NÅR DEN ER ALLERBEDST

Pressemeddelelse   •   Okt 25, 2010 10:55 CEST

En dødbringende bombe af napalm detonerer i et gammelt hus i New York – og kriminalkommissær Vivien Light, der står midt i en sag om fundet  af  et  15  år  gammelt  lig,  bliver  kastet  ud  i  et  uortodokst samarbejde  med  den  berygtede  rigmandssøn  Russell  Wade.  Sagen trækker tråde tilbage til grusomme begivenheder under Vietnamkrigen og  bliver  en  kamp  mod  tiden  og  døden,  der  pludselig  kommer uhyggeligt tæt på Vivien Lights egen familie i jagten på den mand, der leger Gud. Wade er ved et blodigt tilfælde faldet over oplysninger om, at byen er mineret med adskillige skjulte brandbomber.

”Alle taler om ham: Giorgio Faletti er i øjeblikket den mest hyldede forfatter i Italien.”
– Famiglia Christiana, Italien

Giorgio  Faletti  er  en  af  Italiens  absolut  mest  populære  krimiforfattere,  og  hans  bøger  sælges  i
millionoplag i  hjemlandet. Ud  over  sit  nuværende  virke  som  forfatter  har  han  tidligere  praktiseret  som
advokat, arbejdet i reklamebranchen, kørt Formel 1-løb og tillige med succes gjort karriere som komiker,
skuespiller og musiker. Jeg er Gud er efterfølgeren til den sensationelle debut Jeg dræber  og Øjet, der
ser, og strøg direkte til tops på bestsellerlisterne i Italien. Faletti bor på øen Elba ud for Toscanas kyst.

Faletti har også gjort sig bemærket i Danmark, hvor han har fået en stor læserskare og hans
bøger er udkommet i flere oplag.

Giorgio Faletti.
JEG ER  GUD
ISBN 978-87-7055-929-4
500 sider