KUKA Nordic AB

KUKA har fået ordre på 360 medicinske robotter fra Siemens Healthcare

Pressemeddelelse   •   Jun 14, 2013 11:30 CEST

KUKA har indgået en rammeaftale med Siemens Healthcare, som indebærer, at de over flere omgange i perioden 2013-2015 skal levere 360 stk. medicinske robotter.

KUKA Robot er en del af et medicinsk angiografisystem, hvor robotten styrer en røntgenenhed rundt om patienten, hvilket giver en markant forbedret positionsbestemmelse sammenlignet med traditionel angiografisk afbildning. At benytte en robot i forbindelse med røntgenafbildning tilbyder lægerne helt nye muligheder.

"Denne ordre udgør endnu en milepæl i det langsigtede og vellykkede partnerskab mellem KUKA og Siemens Healthcare, og det åbner op for andre projekter i fremtiden", siger Dr. Till Reuter, CEO hos KUKA AG.

KUKA Roboter GmbH, i Augsburg er en del af KUKA AG og rangerer blandt verdens førende leverandører af industrielle robotter. Kernekompetencer er udvikling, produktion og salg af industrielle robotter, controllere og software. Firmaet er markedsledende i Tyskland og Europa og er nummer 3 på verdensplan. KUKA Robot Group beskæftiger omkring 2750 medarbejdere på verdensplan. I 2011 nåede salget 616,3 Millioner Euro. 25 Datterselskaber udgør en tilstedeværelse i de væsentlige markeder Europa, Amerika og Asien.

KUKA Nordic AB er datterselskab till KUKA Roboter Gmbh. Hovedkontoret ligger i Göteborg. KUKA Nordic AB beskæftiger 30 medarbejdere i Norden og omsatte i 2011 ca 11 mill Euro