Finnair

Kun 36 dage tilbage til take off Billund

Pressemeddelelse   •   Feb 25, 2016 13:15 CET

Finnair er som det første flyselskab i Europa begyndt at flyve med Airbus A350 XWB!

Kun 36 dage tilbage til take off Billund

Nedtællingen er begyndt. Om bare 36 dage åbner Finnairs længe ventede direkte flyforbindelse mellem Billund og Helsinki med daglige afgange. Dermed er Finnair på plads i Danmarks næststørste lufthavn og åbner op for helt nye muligheder for jyske virksomheder og fritidsrejsende. De får nemlig med bare et enkelt stop adgang til Finnairs hurtige og populære ruter mod Asien via Helsinki Lufthavn. I alt er der tale om 17 forskellige destinationer i Asien, og Finnair er i gang med at indsætte verdens mest moderne langdistancefly, Airbus A350 XWB, på de asiatiske, og rejsende fra Finnair kan allerede nu opleve det fantastiske fly på ruterne til Shanghai, Beijing og Bangkok. Den nye rute åbner også op for 20 indenrigsforbindelser i Finland, fem spændende destinationer i Rusland samt gode forbindelser til Baltikum og sågar helt til Australien.Neden finder i vores tidstabel Billund - Helsinki som er perfekt udformet for vores Asiatiske connections.

Finnair flyver til seks byer i Kina

Fra og med maj måned i år tilbyder Finnair ikke mindre end 32 afgange til seks destinationer i Kina – heraf tre daglige – fra Helsinki Lufthavn med fleksible forbindelser fra København og Billund. Flyv med Finnair til følgende kinesiske destinationer i hele sommersæsonen:
Beijing 7 fly pr. uge

Shanghai 7 fly pr. uge

Hongkong 7 fly pr. uge

Chongqing 4 fly pr. uge

Guangzhou 4 fly pr. uge

Xi'an 3 fly pr. uge

Finnair flyver til Chicago fra 6. maj til 6. oktober

Mellem den 6. maj og 6. oktober flyver Finnair atter nonstop mellem Helsinki og Chicago hver mandag, torsdag, fredag, lørdag og søndag. Alle flyvninger har perfekte forbindelser fra København og Billund. Men allerede nu kan du rejse til fordelagtige priser i samarbejde med American Airlines, US Airways, Iberia og British Airways til bl.a. følgende destinationer: Chicago, Los Angeles, Miami, New York, San Francisco og Toronto. Pris-eksempel Economy Chicago, 6. maj: 5.482 kr.Pris-eksempel Business Chicago, 6. maj: 21.680 kr.

Syv automatiske billetaflæsere nu i Helsinki Lufthavn

Helsinki Lufthavn, Finnairs hjemmebase, er begyndt monteringen af nye automatiske billetaflæsere, såkaldte E-gates. Det betyder endnu mere fleksibel service for dig som rejsende. I dag findes E-gates i sikkerhedskontrollen i Terminal 2 og ved syv gates. E-gates er tilgængelige, hvis du flyver med Finnair. Som rejsende er det nye system enkelt og fleksibelt. Du skal blot vise din billet – på papir eller på din smartphone – eller dit boardingkort til aflæseren i E-gaten. Automaten scanner stregkoden før ombordstigning. Ved E-gates er der altid personale, der kan hjælpe dig som passager efter behov.

Gå ikke glip af Finnairs tilbud til Asien fra København!

Economy class

Bangkok 4500
Beijing 3600
Chongqing 3500
Delhi 3790
Fukuoka 3990
Guangzhou 3500
Hong Kong 4950
Nagoya 3990
Osaka3990
Seoul 5890
Shanghai 4100
Singapore 4970
Tokyo 4290
Xián 3500

Business class

Disse priser er kun tilgængelige indtil andet angives mellem København og Asien. Bestil senest 6. marts!Bangkok 12000
Beijing 13000
Chongqing 12500
Delhi 11890
Guangzhou 12500
Ho Chi Minh City 13900
Hong Kong 16000
Nagoya 21440
Osaka 21465
Phuket 13900
Seoul 16890
Shanghai 14900
Singapore16500
Tokyo 18990
Xi´an 12500
Se mere her

Finnair til Nagoya – gå ikke glip af tempel, slot og Toyota

Finnair flyver fem gange ugentligt mellem Helsinki og Nagoya. Fra 1. maj til og med 29. oktober endda med daglige flyvninger - og altid med fleksible forbindelser fra København og Billund. Finnairs lounge, Sakura Lounge, findes i Terminal 2F. Nagoya har 2,3 mio. indbyggere. Og en rejse til Nagoya er altid interessant med et hav af seværdigheder. Gå ikke glip af følgende seværdigheder:Nagoya Castle – rekonstruktion af slottet, som blev bygget i begyndelsen af 1600-tallet, men ødelagt under 2. verdenskrig. Nagoya Castle er Nagoyas mest berømte landemærke.Atsuta-templet – et traditionelt shinto-tempel.

Midland square – Japans femte højeste skyskraber på 247 meter står i Nagoyas Meieki-distrikt, og her findes både butikker, restauranter og en biograf – noget for alle, der elsker højder.

Havnen i Nagoya – en af Japans største havne og et af byens populæreste shopping- og forlystelsesdistrikter. Her findes et stort akvarium og en forlystelsespark.

Yamazaki-floden – et must for den, som besøger Nagoya i april, når kirsebærtræerne står i fuldt flor.

Tokugawa Art Museum – et mindre museum, som viser over 12.000 genstande, deriblandt kejserlige kostumer og sværd samt kunst og keramik.

Andre museer i Nagoya; Toyota Automobil Museum, Nagoya City Science Museum og Nagoya/Bostom Museum of Fine Arts.

Tag et kig på Finnairs video>>

Rekordmange rejste til Asien via Helsinki

I løbet af januar valgte 166.065 passagerer at flyve den mest direkte vej til Asien via Helsinki Lufthavn. Det er 13.000 flere i forhold til samme periode i 2015. Helsinki Lufthavn beholder dermed sin position som Nordeuropas i særklasse største gateway til Asien og Europas næststørste til Japan. I januar øgedes trafikken mest til Singapore +17,1 %, Kina +13,8 %, Hongkong +9,1 %, Japan +8,7 % og Thailand +3,5 % i forhold til samme periode året før. Flest passagerer fløj til Thailand, Japan og Kina. I 2015 rejste over 16 mio. passagerer via Helsinki Lufthavn. Det er ny rekord. Kilde: Finavia.

Finsk stjernekok fra Hongkong bag ny menu på Business Class

Nu har Finnair lanceret en helt ny menu ombord, som er inspireret af aktuelle finske madtraditioner og ægte nordisk smag – kun for dig, som flyver på Business Class til Hongkong. Bag idéen står den finske internationale stjernekok Jaakko Sorsa, som til hverdag er chefkok på FINDS Restaurant & Bar i Hongkong. Den eneste nordiske restaurant i Hongkong, grundlagt i 2004. Navnet FINDS stammer fra Finland, Island, Norge, Danmark og Sverige. Jaakko Sorsa er kendt for sin rendyrkede nordiske smag generelt og hans finske smagssans, som primært består af morkler, tyttebær, laks, byg, kartofler, gulerødder, kødboller og gule rødbeder. Læs mere om FINDS>

Finnair til 6 byer i Kina 32 ganger i uken hele sommeren

Fra og med mai måned i år tilbyr Finnair hele 32 avganger til seks destinasjoner i Kina – hvorav tre daglige – fra Helsinki flyplass med smidige forbindelser fra Oslo. Fly med Finnair til følgende kinesiske destinasjoner i hele sommersesongen:Beijing 7 fly per ukeShanghai 7 fly per ukeHong Kong 7 fly per ukeChongqing 4 fly per ukeGuangzhou 4 fly per uke

Xián 3 fly per uke

Finnair til Chicago mellom 6. mai og 6. oktober

Mellom 6. mai og 6. oktober flyr Finnair igjen nonstop mellom Helsinki og Chicago hver mandag, torsdag, fredag, lørdag og søndag. Alltid med perfekte forbindelser fra Oslo. Men allerede nå kan du reise til gunstige priser i samarbeid med American Airlines, US Airways, Iberia og British Airways til blant annet følgende destinasjoner: Chicago, Los Angeles, Miami, New York, San Francisco og Toronto.

Rekordmange til Asia via Helsinki i januar – pluss 13 000

I januar måned i år har 166 065 passasjerer valgt å fly den korteste veien til Asia via Helsinki flyplass. Det er 13 000 flere enn i samme periode i 2015. Helsinki beholder dermed sin stilling som Nord-Europas i særklasse største gateway til Asia, og Europas nest største til Japan. I januar økte trafikken mest til Singapore +17,1 %, Kina +13,8 %, Hong Kong +9,1 %, Japan +8,7 % og Thailand +3,5 % sammenlignet med samme periode i fjor. Flest passasjerer fløy til Thailand, Japan og Kina. I 2015 reiste over 16 millioner passasjerer via Helsinki flyplass. Ny rekord. Kilde: Finavia.

7 automatiske billettlesere på Helsinki flyplass nå

Helsinki flyplass, som er Finnairs hjemmebase, har begynt å installere automatiske billettlesere, såkalte E-gates. Dette innebærer enda smidigere service for deg som reisende. I dag finnes det E-gates i sikkerhetskontrollen i terminal 2 og ved sju gater. E-gates er tilgjengelige for deg som flyr med Finnair. For deg som reisende er det nye systemet enkelt og smidig. Du skal bare vise billetten, på papir eller i smarttelefon, eller boardingkortet ditt for leseren i E-gates. Automaten skanner strekkoden før ombordstigning. Ved E-gates finnes det alltid personale som kan hjelpe deg som passasjer ved behov.

Finnair til Nagoya – gå ikke glipp av templer, slott og Toyota

I Nagoya finnes det meste, fra fiskerestauranter til slott, og Toyota Automobil Museum.Finnair flyr fem ganger i uken mellom Helsinki og Nagoya. Fra 1. mai til og med 29. oktober med daglige fly. Alltid med smidige forbindelser fra Oslo. Finnairs lounge, Sakura Lounge, er plassert i terminal 2F. Nagoya har 2,3 millioner innbyggere. Ikke gå glipp av følgende severdigheter:Nagoya Castle – rekonstruksjon av slottet som ble oppført på begynnelsen av 1600-tallet, men som ble ødelagt under andre verdenskrig. På reisen må du sørge for å få sett de japanske alpene. Nagoya Castle er Nagoyas mest berømte landemerke.Atsuta-templet – er et tradisjonelt Shinto-tempel.Midland square – Japans femte høyeste skyskraper på 247 meter står i Nagoyas Meieki district, og her finner du både butikker, restauranter og en kino – noe for alle som elsker høyder.Havnen i Nagoya – en av Japans største havner og et av byens mest populære shopping- og fornøyelsesdistrikter. Her finnes det et stort akvarium og en fornøyelsespark.

Yamazaki River – et must for den som besøker Nagoya i april når kirsebærtrærne står i full blomst.

Tokugawa Art Museum – et mindre museum som viser over 12 000 gjenstander, blant annet keiserlige klesdrakter og sverd samt kunst og keramikk.

Andre museer i Nagoya som du bør se; Toyota Automobil Museum, Nagoya City Science Museum og Nagoya/Bostom Museum of Fine Arts.

Sjekk ut Finnairs video>>

Gå ikke glipp av Finnairs tilbud til Asia!

Economy class

Nå er det tid for å booke Finnairs fantastiske tilbud fra Oslo til Asia. Bestill innen 6. mars! Priser i NOK:Bangkok 4900
Beijing 4000
Chongqing 4000