Sofakompagniet

Kunst-sofa, med karakteristiske botaniske referencer og unikt farvespil, auktioneres væk til fordel for AIDS-Fondet.

Pressemeddelelse   •   Nov 07, 2016 07:25 CET

Grønne blade slynger sig, side om side med blå og lyserøde blomster, i en farverig dans. Tankerne ledes hen på sommerens liv i haven. De karakteristiske botaniske referencer og det unikke farvespil, domineret af sæsonens store farve-hit okker, er ikke til at komme uden om. Det er på ingen måde en sofa, som den fleste danskere har stående I stuen. Den er et levende kunstværk.

I samarbejde med kunstduoen Kamman & Pedersen, har Sofakompagniet kreeret et unikt kunstværk i form af en kunst-sofa. Sofaen, som prydes af det smukkeste håndmalede mønster i kunstnernes karakteristiske og fantasifulde stil, vil blive bortauktioneret til fordel for AIDS-Fondet ved fondets store årlige auktion i samarbejde med Lauritz.com. Auktionen er en årlig begivenhed I forbindelse med World AIDS Day d. 1. december, hvor mennesker verden over går sammen om at give støtte og sympati til aids-sagen.

Christina Kamman udtaler om samarbejdet:

"Det er med stor glæde, at vi har fået lov til at kombinere det vi elsker at lave, med at støtte en god sag. Blandt mange gode sager, er AIDS-Fondet noget som vi begge mener bør have et vedvarende fokus.

På sofaen har vi valgt at håndmale et stort motiv med masser af glæde, varme og botaniske boho noter - en reference til det liv, vi i den grad mener bør leves, og det smukke i at give plads til medmennesker samt at huske at hjælpe hinanden. I planteriget har alle planter en funktion, de hjælper hinanden til at udfylde deres rolle på bedste vis og bevare et balanceret økosystem – og det medfører en eksplosion af farver og vækst.

Vi håber denne sofa vil få et godt liv, men mest af alt, at støttebeløbet vil give mange gode liv."

Med det unikke samarbejde ønsker Sofakompagniet at kunne støtte kampen mod Aids og alle indtægter fra auktionen går derfor til AIDS-Fondet.

Auktionen løber fra tirsdag d. 22. november til lørdag d. 3. december 2016.

Sofakompagniet er en dansk møbel netbutik med eget designerteam, egen produktion og resultatet af stifterne, Cathrine og Christian Rudolphs drøm om at udfordre den eksisterende møbelbranche. Visionen er at tilbyde designmøbler i høj kvalitet til konkurrencedygtige priser. Dette er muligt gennem et unikt koncept, hvor virksomheden sparer alle fordyrende mellemled væk.

I 2016 åbnede man nye permanente showrooms i København, Aarhus, Amsterdam, Ho Chi Minh, Berlin, Oslo, Kuala Lumpur, Zürich samt Warszawa, og planlægger ligeledes at åbne showrooms i Stockholm og Antwerpen indenfor den nærmeste fremtid.