Rockidan A/S

Låsehåndtag forvandler cementsækken til en indkøbspose

Pressemeddelelse   •   Jun 09, 2011 08:53 CEST

Nyt sækkehåndtag forbedrer arbejdsmiljøet for både lunger og rygge i den danske byggebranche.

Det er uhyggeligt let at gøre en cementsæk dobbelt så tung: Man skal bare bære den forkert. Som regel kræver det begge hænder for at få et ordentligt greb om sækken, og så ender man gerne med at gå foroverbøjet med sækken foran sig.

Rockidan Ergoløft sætter et solidt håndtag på alle typer sække og er dermed et godt skridt i arbejdet med at undgå forkerte løft. Grebet monteres enkelt og sikkert på sækken, og den ændrede måde at løfte på gør flytningen både hurtigere og lettere. Desuden bliver det nu pludseligt muligt at tage en sæk i hver hånd og dermed gå færre gange.

Forstørret poselukker
Ved siden af det gode greb fungerer Ergoløft også som en effektiv lukning af sækken, så støv og pulver ikke hvirvles rundt, hver gang sækken håndteres. Specielt i tilfælde, hvor man kun bruger en del af sækkens indhold ad gangen, vil Ergoløft give et renere arbejdsmiljø og stoppe materialespild under oplagring og transport.

Kan bruges igen og igen
Ergoløft vejer blot 450 gram og kræver ikke ekstra plads, når det sidder på en sæk. Med sin kompakte form vil et par løse greb i reserve heller ikke give pladsproblemer i arbejdsbilen. Sækkehåndtaget, der kan anvendes til sække i både papir og plast, er udformet i slagfast PVC og kan bruges igen og igen.

Nærmere information fås hos Rockidan på tlf. 74 61 33 66.

Rockidan Ergoløft gør det nemt at lukke og transportere støvende cementsække.

Håndtaget åbnes og låses omkring sækken - det er lige til at bære.

Filer:Ergoloeft_3.jpg0.9 MErgoloeft_1.jpg0.9 MErgoloeft_2.jpg0.9 MPressemeddelelse_-_Laasehaandtag_forvandler_cementsaekken_til_en_indkoebspose.doc27 K