Holiday Autos Nordic

Lej en gyrokopter – danskerne om fremtidens transportmiddel

Pressemeddelelse  •  2012-09-11 11:19 CEST

Gyrokopter, teleportering eller Hi-speed monorail? I forbindelse med at Holiday Autos i dag sætter en kampagne i gang for at fejre at selskabet fylder 25 år globalt har Holiday Autos bedt danskere om at forestille sig hvordan vi kommer frem på vejene i fremtiden.

- Det er en utrolig spændende at høre danskerne forestille sig fremtiden og det sætter en del tanker i gang om hvordan vi bedst kan hjælpe mennesker med at komme frem på vejene, siger Anna Madsen, nordisk markedschef på Holiday Autos.

Undersøgelsen viser at danskerne tror at elbiler bliver et normalt indslag i trafikken i fremtiden. På samme måde tror mange at miljøbiler vil udvikle sig yderligere med nye brændstofsformer. En del så også mere radikale forandringer og forestillede sig transportmidler som gyrokoptere, Hi-speed monorail og teleportering.

Fra undersøgelsen:  Sådan kommer vi frem om 20 år

- Flere elbiler – 30%

- Flere miljøbiler med andet brændstof end el/benzin – 26%

- Nogenlunde på samme måde som i dag – 23%

Undersøgelsen blev gennemført i foråret 2012 og blev besvaret af 1587 danskere.

- Vores mål er at hjælpe folk med at opdage verden og der er ikke noget som hindrer os i at udleje gyrokoptere i fremtiden, hvis det er det som danskerne foretrækker på rejsen, siger Anna Madsen

Takker med jubilæumspriser

For at takke for forslagene og fejre selskabets jubilæum vil Holiday Autos i september tilbyde alle danskere 25 procent rabat til de mest populære destinationer. Kampagnen starter i dag og kører indtil d. 19. september og inkluderer lande som Spanien, Italien, Frankrig, Østrig, Tyskland, Storbritannien og Island. For yderligere information, besøg gerne  Holidayautos.dk.

For yderligere information, kontakt venligst:

Richard Yams, richard.yams@agerapr.se, Tel: +46 70 666 65 38

Om Holiday Autos

Holiday Autos er verdens største formidler af lejebiler med biler på mere end 5000 destinationer rundt om i verden. I Norden findes Holiday Autos i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Holiday Autos er et selvstændigt datterselskab af Holiday Autos international som ejes af Sabre Holdings, et af verdens største rejseselskaber. www.holidayautos.dk.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom