LetsGo

LetsGo sender 22 nye delebiler på gaden i København

Pressemeddelelse   •   Apr 11, 2013 10:23 CEST

Delebilordningen LetsGo udvider bilflåden i København markant. 22 nye biler er kommet på gaden og står fordelt ud over det meste af byen. Især Nørrebro og Nordvestkvarteret kommer til at mærke udvidelsen med fire nye placeringer og seks ekstra biler.

Københavns delebilister kan se frem til at køre ture i helt nye biler. Delebilordningen LetsGo udvider bilflåden med i alt 30 nye stationcars af mærket Hyundai i30. Heraf vil 22 komme til at køre i København.

Det er en markant udvidelse af bilflåden, som i øjeblikket består af 70 biler i Københavnsområdet. 10 af de nye biler kommer til at erstatte ældre biler.

Bilerne kommer nu, fordi antallet af medlemmer stiger, og fordi de bruger bilerne mere, fortæller direktør i LetsGo, Bjarke Fonnesbech. Især på Nørrebro og i Nordvestkvarteret er der behov for flere, fordi koncentrationen af medlemmer er høj, siger han:

- Vores medlemmer på Nørrebro bruger bilerne mere og mere. Vi vil gerne sørge for, at de har størst mulig fleksibilitet og valgfrihed, når de skal bruge en bil, så vi håber meget på, at vi får de placeringer, vi ønsker os. Det ville også gøre ordningen endnu mere attraktiv for nye medlemmer, og på den måde kan det måske også være med til at reducere biltrafikken på Nørrebro, siger Bjarke Fonnesbech.

Nye og flere placeringer

Der kommer to nye placeringer på Fensmarksgade ved Jagtvej, og kommunen er i øjeblikket i gang med at behandle en tilladelse til en placering på Lersø Park Allé. Derudover bliver der flyttet en el-bil til en allerede eksisterende placering på Sankt Hans Torv.

Og der er planer om at få endnu flere placeringer på Nørrebro i fremtiden.

Organisationen søger nu kommunen om at oprette en ny placering på Jægersborgsgade ved Jagtvej, samt endnu bil på Lundtoftegade, hvor LetsGo i forvejen har en bil stående.

LetsGo er et nemt, billigt og miljøvenligt alternativ til at være bilejer. Vores delebilkoncept gør det nemt at låne en bil når du vil – samtidig med at du slipper for uforudsete udgifter og høje driftsomkostninger.
Vi har biler i København, Aarhus, Greve og Herning, og vi forventer at have delebiler i alle større danske byer inden for et par år. Som medlem af LetsGo har man adgang til alle vores biler..