Columbia Sportswear ApS

Lettere og varmere outdoor-fodtøj

Pressemeddelelse   •   Nov 18, 2010 09:40 CET

Nye opfindelser giver outdoor-folket varme og tørre fødder i støvler, der vejer markant mindre end hidtil. De nye, revolutionerende materialer er netop patenteret af Columbia Sportswear, og kan findes i efterårskollektionen, som netop nu er på vej til danske butikker.

Glem alt om kolde, fugtige og kilotunge vinterstøvler. Outdoor-fodtøj i højteknologiske materialer er nu på vej, som med et, skaber helt nye standarder for komfort og performance. De nye Columbia Omni-Heat™ outdoor-støvler med reflekterende, og varmebevarende egenskaber øger varme og temperaturfordeling, samtidig med at størrelse og vægt reduceres.

”Det er revolutionerende, at vi både kan præsentere et produkt, der er rekordlet og samtidig har en hidtil uset isoleringsevne, der slår alle konkurrenter af banen. Omni-Heat™ kommer til at ændre vores muligheder for at arbejde og være aktive over længere tid under ekstreme kolde forhold,” siger Lars Rafn, direktør i Columbia Sportswear i Danmark.

Nye materialer sænker vægt og holder varmen
Columbias Omni-Heat™ teknologier står central i udviklingen af de nye støvler, som er blevet testet under ekstreme forhold flere steder på kloden. Omni-Heat™ Thermal Reflective regulerer kropstemperaturen ved hjælp af et patentanmeldt system af reflekterende materiale på et fugttransporterende, luftgennemtrængeligt underlag, der både reflekterer, fordeler og bibeholder kropsvarmen.
Omni-Heat Thermal Insulation har industriens højeste varmefastholdelse pr. gram takket være en ny, patenteret isolering, der indeholder 50 pct. genbrugsmaterialer.

Både til mænd og kvinder
De første Omni-Heat™ outdoor-støvler, som rammer det danske marked er Heather Canyon – en støvle til kvinder, og BugaBoots, der findes til både mænd og kvinder. Alle støvler er ca. 20 pct. lettere end tilsvarende fodtøj takket være Omni-Heat™, der desuden isolerer 30 pct. bedre end andre kendte materialer.
”Vi forventer os meget af Omni-Heat™-fodtøjet. Vi har allerede fået en positiv respons fra markedet, og vi regner med, at Heather Canyon og Bugaboots bliver de første skud på stammen af en helt ny måde, at designe outdoor-fodtøj på. Omni-Heat™ vil komme til at betyde ligeså meget for skobranchen fremover, som membransystemer betød i firserne og halvfemserne,” lyder det fra Lars Rafn.

###

Omni-Heat fodtøjet forhandles i udvalgte outdoor, sport og skobutikker landet over og koster fra kr. 500.- Nærmeste forhandler anvises på telefon: 808 808 29