Epson Danmark

Lewis Gets Inked

Pressemeddelelse   •   Okt 19, 2016 13:49 CEST

MERCEDES AMG PETRONAS Formula One™ Team driver, Lewis Hamilton, optræder i Epsons seneste film.

Oktober 2016 - Tre gange FIA Formula OneTM Drivers’ World Champion, Lewis Hamilton, er stjerne i en film med glimt i øjet, der er skabt sammen med Epson og frigivet i dag.

Lewis Gets Inked, som belyser fordelene ved den nye EcoTank printer, kan ses på Epsons YouTube kanal og på Epsons website.

Den sjove og højaktive glossy film er optaget i MERCEDES AMG PETRONAS Formula One™ Team’s hovedkvarter. Den zoomer ind på et action set, hvor Lewis glider i slow motion gennem en sky af papir, før han bliver oversprøjtet med multifarvet blæk.

Denne sjove film er blevet skabt i samarbejde med MERCEDES AMG PETRONAS Formula One™ Team for at markere annonceringen af Epsons EcoTank printer og sigter mod at fremhæve den revolutionerende, genopfyldelige blæktankteknologi og den enorme mængde blæk, der leveres med printerne. Fordelene ved EcoTank printerne - højvolumen udskrivning uden behov for kassetter - formidles på en overraskende og underholdende måde i den uhøjtidelige film. Den er del af en multikanalstrategi, som omfatter kampagnefilmen med Lewis Gets Inked og en vifte af bag-scenen-materiale.

Som officiel Team Partner giver Epson MERCEDES AMG PETRONAS ekspertise i produktområderne inkjetprintere, scannere, 3LCD projektorer og bærbare enheder, herunder smart glasses. Lewis Gets Inked kampagnen står i stærk kontrast til tidligere samarbejder, som har gengivet de to brands’ utrættelige forfølgelse af innovation, global ledelse og frembringelsen af højkvalitetsprodukter på en mere seriøs måde. Epsons brug af innovativ teknologi for at levere høje ydelser er perfekt på linje med, hvad regerende FIA Formula One World Champions™ stræber mod at opnå i sportens verden, og det er et eksempel på, at teamet arbejder tæt med Epson for at fremvise innovation.

Lewis kommenterede: “I hver sæson deltager jeg i nogle temmelig interessante projekter via arbejdet med vores teams partnere, men jeg kan sige med stor overbevisning, at dette er en af de mere usædvanlige! Optagelsen med Epson til EcoTank printerne var virkelig sjov; jeg nyder altid at gøre noget lidt anderledes og at komme ud af min comfort zone. At få smidt 400 liter blæk ud over mig var en ny oplevelse, så jeg gik bare ind i det, og jeg synes, at resultatet er ret cool.”

Maria Eagling, marketingdirektør, Epson Europe, tilføjer: “Det innovative EcoTank system har sat printverdenen på hovedet, så vi ønskede at skabe en film, som var lige så overraskende og værd at huske. Epson er kendt som et mærke, der repræsenterer kvalitet, innovation og ydelse, så der forventes ikke en sjov, anderledes og højactionfilm fra os. MERCEDES AMG PETRONAS Formula One™ Team har været fantastiske at arbejde sammen med på dette projekt. Lewis Hamilton har virkelig tilføjet karisma, stil og sjov til filmen, og han har hjulpet med at vise en anden side af Epson. Dette projekt har været et år undervejs, og det kreative team bag projektet har været absolut fundamentale for dette projekt.”

Om holdet

Epson arbejdede med Citizen Films, med managing director Gretchen Shoring, som producerede indholdet, og Rollo Hollins, som instruerede. Special effects holdet fra Machine Shop blev brugt på grund af deres ekspertviden, og Rina Yang tilføjede sit enestående touch til projektet som ledende fotograf, hvilket sikrede, at filmen har en enestående og luksuriøs fremtræden.

Om EcoTank

Med udskrivning af op til 11.000 sider i sort og farve og med blæk inkluderet i pakken[1]og ingen skjulte omkostninger introducerer Epsons EcoTank ET-3600 noget helt nyt med sine ultralave omkostninger pr. side og nem brug, hvilket sætter brugerne i stand til at sige farvel til kassetter. Disse All-in-One printere kan printe det, der i gennemsnit svarer til 72 blækkassetter[2], og EcoTank ET-3600 yder faktisk endnu mere.EcoTank ET-3600 kan leveres fra september 2016 til en vejl. pris afkr. 3.499.

Læs mere om kampagnen her: www.epson.eu/lewisgetsinked

[1] Oplyst dækkeevne er baseret på Epsons originale metodologi fra printsimulation af Test Patterns oplyst i ISO/IEC24712. Sort: 11.000/farve: 11.000 sider dækkeevne baseret på et dobbelt blækflaskesæt inkluderet med denne printer. Sort: 6.000/farve: 6.500 dækkeevne baseret på 774/664 blækflasker solgt separat. Oplyst dækkeevne er IKKE baseret på ISO/IEC24711. Oplyst dækkeevne kan variere afhængig af de billeder, du printer, papirtypen, du bruger, hyppigheden af dine print og miljømæssige forhold så som temperatur.

[2] Gennemsnitligt antal kassetter brug til at udskrive samme antal sider som EcoTank serien. Sammenligning foretaget på gennemsnit af A4 EcoTank serien mod gennemsnit af top 10 bedst sælgende modeller i Vesteuropa i perioden maj 2014 - april 2015, som undersøgt af GfK. Blækkassettekapacitet som kommunikeret på producenternes websteder.

Epson er en globalt førende og innovativ producent med fokus på at overgå brugernes forventninger med løsninger til forskellige markedsområder som kontor, hjem, forretning og industri. Epsons produktudbud strækker sig fra inkjetprintere, printersystemer og 3LCD-projektorer til industrirobotter, smart glasses og sensorsystemer og er baseret på originale kompakte og energibesparende præcisionsteknologier.

Med den japanskbaserede Seiko Epson Corporation i spidsen har Epson Group mere end 67.000 medarbejdere i 90 virksomheder verden over og er stolte over at kunne bidrage til det globale miljø og til de samfund, gruppen opererer i.

Om Epson Europe

Epson Europe B.V., Amsterdam, er gruppens regionale hovedkvarter for Europa, Mellemøsten, Rusland og Afrika. Epson Europe opnåede med sine 1.700 ansatte i regnskabsåret 2013 en omsætning på 1.517 mio. EUR.