Carlsberg Group

Lidl bryder klausul på Tuborg Julebryg

Pressemeddelelse  •  2010-11-08 09:28 CET

Lidl har i år valgt at bryde klausulen på Tuborg Julebryg, der først må sælges fredag aften klokken 20.59, hvor Carlsberg Danmark kører julebryg ud til 450 kunder i 41 byer.

"Lanceringen af Tuborg Julebryg er efterhånden en national begivenhed, som rigtigt mange danskere glæder sig til hvert år. Derfor er det ærgerligt, når indgåede aftaler ikke holdes, og vi har meddelt Lidl, at de næste år ikke vil få leveret Tuborg Julebryg inden J-dag", siger salgsdirektør Jette Ramgaard, Carlsberg Danmark.

Lidl valgte allerede torsdag at begynde at sælge Tuborg Julebryg, og flere konkurrenter følte sig nødsaget til at følge efter af hensyn til konkurrence-situationen.

Traditionen med J-dag er efterhånden indarbejdet i den danske kultur, og traditionen er eksporteret til andre lande, hvor Tuborg er det store internationale mærke. Og interessen for J-dags traditionen er stor, og i år har sågar en radiostation Bejing fortalt historien om J-dag i Danmark.

Jens Bekke

Carlsberg Danmark A/S