Life-bike.dk

Lifebike lancerer ny elcykel !

Pressemeddelelse   •   Sep 22, 2010 08:43 CEST

Det svenske el-cykel mærke Lifebike lancerer en ny model på det europæiske marked. Modellen er udstyret med Shimano 7-gear system, punkterfri dæk og et digitalt display, der viser oplysninger om hastighed, motorassistance og batterikapacitet.

- Det er rigtig sjovt at indføre yderligere en model i Lifebike familien. Det er det helt rette tidspunkt for dette, når markedet er vokset i år, og bevidstheden om elcykler i almindelighed er steget betydeligt. Med denne model, håber vi at nå frem til en ny målgruppe på markedet, fordi den indeholder dyrere funktioner end vores nuværende stor-sælger Lifebike med 3-gear, siger Thomas Biltsted.

Lifebike Hybrid som distribueres af Trend-import.dk er nu godkendt efter den nye EU sikkerhedsstandard for elcykler – EN 15194. Den nye standard er designet til forbrugerbeskyttelse. At opfylde netop denne nye sikkerhedsstandard, ser vi som meget vigtigt, fordi det er en kvittering for at Lifebike opfylder de krav, der stilles til en elcykel idag. Vi opfordrer kunderne til at spørge om denne standard, når de køber en elcykel, siger Thomas Biltsted.

Lifebike Hybrid blev lanceret i forsommeren 2009 i TV4 for,  at øge brugen af cykler og elcykling i Sverige. Elcykling er noget, der er både sundt og miljøvenligt, og har et stort potentiale til at blive et symbol for dem, der ønsker at bidrage til et sundere miljø.

Lifebike Hybrid er ligesom en almindelig cykel, men med fordel af, at man får hjælp fra den batteridrevet elmotor. Du kan cykle både med og uden motoren. Opladning sker via en almindelig stikkontakt og det bærbare miljøvenlige lithium-ion batteri på 1,6 kg kan nemt tages op i lejligheden eller med ind på kontoret. Et fuldt opladet batteri kan vare op til 40-50 km ved 25 km/t afhængig af terræn. De nye model findes både til dame og herrer på life-bike.dk.

For mere information se på: www.life-bike.dk

Eller kontakt :

Thomas Biltsted, Country Manager, Trend-import.dk

thomas.biltsted@trend-import.dk

Trendimport Gruppen omsatte for ca 100 mio SEK i 2009. Trendimport har haft en kraftig omsætningsvækst hvert år siden starten i 2003. Gruppen har ca. 25 ansatte fordelt i Danmark, Sverige, Norge og Kina. Idag finder man Trendimports varmærker i Danmark, Sverige, Norge, Estland, letland, Finland, Holland og Polen. Information om gruppens forskellige forretningsområder findes på: http://www.trend-import.dk, http://www.life-bike,dk, http://www.investliving.dk, http://www.bathlife.se http://www.trendimport.se