Microsoft Devices Danmark

Lumia 530 klar hos de danske forhandlere den 18. september

Pressemeddelelse   •   Sep 16, 2014 09:09 CEST

Efterfølgeren til den populære Lumia 520 kommer med Windows Phone 8.1 og giver mere smartphone for pengene end nogensinde før

København, den 16. september 2014

På torsdag den 18. september begynder salget af Lumia 530 i Danmark. Lumia 530 kommer med samme innovationer og tjenester, man kender fra Lumia-seriens flagskibsmodeller, og med en attraktiv pris på 699 kroner gør Microsoft det muligt for endnu flere at blive en del af det populære økosystem.

Lumia 530 kommer med Windows Phone 8.1 og giver mulighed for at personalisere sin smartphone i forhold til arbejde og privatliv. Smartphonens features tæller blandt andet:

·  Den seneste version af Windows Phone 8.1 inklusiv Swipe-notifikationer fra Action Center.

·  En kraftfuld quad-core Qualcomm Snapdragon processor, der giver en flydende oplevelse, når brugeren browser, spiller spil eller anvender sine favorit-apps på det 4” store LCD-display.

·  Perfekt integration med Microsoft-tjenester som Skype og Microsoft Office.

·  Populære apps som Uber, Instagram, Whatsapp, Viber and WeChat. Desuden er der adgang til populære spil som Asphalt 8 gennem Windows Phone Store.

·  Fremragende navigeringstjenester og kort med mulighed for offline-navigation både i Danmark og udlandet.

·  Stærk integration af kendte Lumia-apps som Creative Studio og Lumia Selfie, som gør det nemmere for brugerne at tage gode selfies via det primære 5MP-kamera.

·  Brugerne kan få glæde af endnu mere indhold og apps med 4GB hukommelse, der via SD-kort kan udvides helt op til 128GB. Oveni kommer 15GB gratis lagerplads i skyen med Microsoft OneDrive.

-  Lumia 530 kommer med de samme apps, funktioner og gode håndværk, som man ser i flagskibs-modellerne, og vi er ikke i tvivl om, at det er den bedste smartphone i sin priskategori. Vi tror på, at Lumia 530 vil få endnu flere virksomheder og brugere til at se det enorme potentiale i Windows Phone-økosystemet, siger den skandinaviske produktchef Niels Kjelstrup.

Lumia 530 bliver tilgængelig hos udvalgte operatører samt retailpartnere som Elgiganten, Bilka, Føtex, Expert og Fona. Smartphonen kommer i farverne orange, grøn, hvid og mørkegrå, og de enkelte covers kan skiftes hurtigt og nemt.

Specifikationer:

Lumia 530