Kingspan Insulation

Magnus Wallin er udnævnt som Business Director Nordics, Kingspan Insulation, fra d. 1. december 2013.

Pressemeddelelse   •   Nov 05, 2013 04:00 CET

Göteborg, Sverige, 5. november 2013 - Kingspan Insulation BV har i dag offentliggjort, at Magnus Wallin er udnævnt som Business Director Nordics fra d. 1. december 2013.

Magnus Wallin har tidligere arbejdet i branchen som administrerende direktør og chef for New Business hos Thermisol i 9 år. I løbet af de senere år har han med succes introduceret PIR på det svenske marked. Magnus har en stor viden om og forståelse af det nordiske isoleringsmarked og vil være et stort aktiv for den videre udvikling af Kingspan Insulation i Norden. Magnus vil stå i spidsen for det eksisterende nordiske salgsteam, som er repræsenteret i Danmark, Sverige, Norge og Finland.

"Vi er glade for at kunne meddele, at Magnus Wallin har sluttet sig til Kingspan Insulation" siger Hans Jacobs, administrerende direktør for Kingspan Insulation Continental Europe. "Magnus har både stor erfaring med det nordiske marked og et godt kendskab til vores højtydende isoleringsprodukter. Hans ansættelse er en del af vores strategi om fortsat vækst i de nordiske lande i de kommende år. Magnus vil være med til at styrke vores engagement i det nordiske marked og sikre en dedikeret tilgang til det eksisterende og nye nordiske kundegrundlag.”

"Det er spændende tider i Kingspan Insulation", bemærker Wallin. "Efter allerede at have etableret en base af internationale kunder og en stærk markedsposition, har vi nu mulighed for at udvikle det nordiske marked yderligere. Jeg glæder mig meget til at blive en del af det meget talentfulde Kingspan Insulation team, og jeg ser frem til at udvide kendskabet til og salget af ​​virksomhedens innovative isoleringsprodukter", siger Magnus Wallin, der starter som Business Director Nordics hos Kingspan Insulation d. 1. december 2013.

Kingspan Insulation, der er en markedsførende producent af højtydende kvalitets isoleringsprodukter og isoleringssystemer til alle dele af byggeriet, har leveret produkter til både nybyggeri og renovering i mange år.

Kingspan har et stort udvalg af produkter, herunder det højtisolerende Kooltherm med lambda værdier ned til 0,020, højtydende Therma ® isoleringsplader med lambda værdier ned til 0,022, og det nyeste skud på stammen ”next generation” isoleringsproduktet Optim-R Vacuum Panel, der blev lanceret i 2012 med en lambdaværdi på 0,007.

About Kingspan

Kingspan Group is a leading provider of a range of sustainable products for the construction industry. The Group's principal activities comprise the manufacture of Insulated panels, Insulation, Access floors and Environmental- and renewable  energy solutions.