MailPlatform.dk ApS

MailPlatform opnår sorte tal i første regnskabsår og forventer en to-cifret millionomsætning I 2013

Pressemeddelelse   •   Jul 12, 2013 10:24 CEST

“Det er vigtigt for os aflevere en positiv bundlinie, selvom vi vokser kraftigt vil det aldrig blive på kompromis med bundlinien”, fortæller Kim Østergaard der ejer selskabet og selv bestyrer jobbet som adm direktør. Han fortæller også at MailPlatform hver uge siger nej til kunder, der ikke betragtes som seriøse afsendere.

MailPlatform leverer en cloud løsning til udsendelse af nyhedsbreve. Blandt kunderne er Blockbuster, BoConcept, CBS, Damixa, EUC, Guldbageren, Kop & Kande, Kvik, NEYE, Skoringen, Stoff & Stil og mange andre. Virksomheden oplyser i regnskabet at aktiviteterne i 2013 forventes mangedoblet i forhold til 2012. Og på virksomhedens sociale profil, på Facebook og LinkedIn, fremgår det, at 2012 resultatet blev nået allerede i første kvartal af 2013.

Position og pris i markedet

Prismæssigt placerer MailPlatform sig på linie med selvbetjeningsløsninger som f.eks amerikanske Mailchimp. Funktionalitetsmæssigt er løsningen til gengæld på højde med de dyreste løsninger, der ofte koster 10-20 gange så meget. “Vi har skiftet til MailPlatform fra en af de store udbydere, og fået en væsentlig reducering i vores udgifter. Vi har næsten de samme muligheder som før, og er i tæt dialog med MailPlatform om videreudvikling af platformen. Der sker hele tiden nyudvikling – det er et absolut plus”, fortæller Monica Trabjerg Balle der er eCommerce Manager i Neye Fonden.

I 2012 investerede virksomheden kraftigt i opbygningen af løsningen. Kim Østergaard fortæller at den innovative profil er en vigtig grundsten i MailPlatform.  “Vi har spændt udviklerne hårdt for. De skal levere nye gennemtestede funktioner hver anden uge”. Virksomheder der leverer online løsninger skal være under konstant innovation, det bekræfter flere internationale udtalelser fra bl.a. mastodonter som Google og Microsoft.

Forventningerne til fremtiden

“Vi forventer en to-cifret millionomsætning I 2013, men vi vil aldrig gå på kompromis med den positive bundlinie”, fortsætter Kim Østergaard. For iværksætteren vil kun lave overskud og være selvfinansierende: “Det handler om ansvarlighed og den ultimative frihed, ikke om at brænde andre folks penge af i et urealistisk væksteventyr”.

Strategien for vækst i udlandet er en slags masterfranchise modul, der ved succes udvikler sig til et egentligt landeselskab med medejerskab af franchise tageren.

Udlandet med fokus på Europa

Selskabet budgetterer ikke med hverken omsætning eller resultat for udlandet. Forretningen i udlandet er et lokalt ansvar, der primært varetages af de lokale kræfter med støtte fra hovedkontoret i Danmark.

“Danmark er er meget lille land, men det er gennem hårdt arbejde lykkedes os at få et betragteligt antal kunder på halvandet år. Får vi bare en brøkdel af samme medvind i de store europæiske lande ser det lovende ud”, konkluderer IT-iværksætteren.

Det fremgår af virksomhedens hjemmeside at MailPlatform er ved at opbygge forretninger i lande som Tyskland, Polen, Sverige, Norge og Italien. “Vi søger de rigtige franchise partnere i alle Europæiske lande, personen eller virksomheden skal have det rigtige netværk og erfaring med email marketing”, slutter grundlægger Kim Østergaard.

Pressekontakt, Kim Østergaard, mobil 42 555 555, direkte 72 44 44 55, email: kim@mailplatform.dk

MailPlatform.dk er en brugervenlig email marketing løsning. Systemet kan nemt betjenes af den uøvede marketingmedarbejder, ligesom den erfarne eCommerce og online marketingekspert vil elske de mange avancerede funktioner.

I dag anvendes MailPlatform.dk af ca. 1.000 danske og udenlandske virksomheder. Blandt dem en række store retailere og netbutikker. Vi har nogle af Danmarks mest attraktive priser og funktionalitet der matcher de dyreste systemer på markedet.

Opret din gratis konto allerede i dag - klik her.