DR Kommunikation

Mange kendte med til at hylde dansktoppen

Pressemeddelelse   •   Sep 27, 2010 10:11 CEST

Her er Hella Joof og Jarl Friis-Mikkelsen værter for 'Sikke'n Fest', og for alle, der ikke kan være der selv, bliver festlighederne også sendt direkte på DAB- og netkanalen P5 på selve aftenen og på DR1 lørdag den 23. oktober.

De synger på aftenen
Ved showet byder Dario Campeotto på ’Angelique’, mens Maria Stenz spørger ’Hvor er alle drømme du drømte’. Peter Belli opfordrer til at ’Bli’ Væk fra Vort Kvarter’, mens Bjørn Tidmand igen ser en ’Lille Sommerfugl’. Gitte Hænning opfordrer til at ’Ta’ Med Ud og Fisk’, mens Birthe Kjær danser – og synger – ’Den Gamle Tennessee Waltz’, og Lars Stryg kan nedtrykt meddele ’Aldrig Mere Må Jeg Se Dig’. Endelig kommer Johnny Reimar også forbi med ’Lille Fregnede Louise’ og Susanne Lana gør sig tanker om, hvordan det ville være ’Hvis Tårer Var Guld’.

Alle navne bliver akkompagneret af DR Underholdningsorkestret, dirigeret af Michael Bojesen, og flere navne vil blive tilføjet snart.

Dejligt med dansktop
”Det er virkelig dejligt, at vi har fået denne lejlighed til at få dansktoppen i Koncerthuset. Dansktoppen er en del af vores fælles historie og danske kultur, om man vil. Det var dansktoppen, der gjorde det trendy at synge på dansk. Personligt glæder jeg mig meget til et genhør med Peter Belli og ’Bli’ Væk Fra Mit Kvarter’ og i det hele taget til at være med til en rigtig god fest. Og så oven i købet i selskab med de største af de største fra dengang,” siger DRs kulturdirektør Morten Hesseldahl.

Festen bliver holdt godt en uge, før det er Spil Dansk-dag for 10. gang, og markedsdirektør i KODA, Trine Nielsen, kalder det en stor fornøjelse at hylde dansktoppen, der som genre betyder rigtig meget for en stor del af den danske befolkning.

Billetter til koncerten købes på www.dr.dk/koncerthuset og på www.billetnet.dk.