Waoo!

Masser af Personligt TV fra Waoo!

Pressemeddelelse   •   Nov 07, 2011 11:26 CET

Samtidig med, at TV2s hovedkanal bliver til betalingskanal, gennemfører Waoo! en styrkelse af TV-pakkerne og gør TV mere personligt. Prisen på Lille TV Pakke stiger med 20 kr. om måneden.

Samtidig med, at TV 2s hovedkanal bliver til betalingskanal, gennemfører Waoo! en styrkelse af TV-pakkerne og gør TV mere personligt. Prisen på Lille TV Pakke stiger med 20 kr. om måneden.

Waoo! gennemfører en større omlægning af TV-pakkerne fra årsskiftet i forbindelse med, at TV 2 bliver betalingskanal og fortsætter med at være en del af Waoo!’s TV-tilbud til alle kunder. Det betyder mange nye kanaler, mere Personligt TV, altså TV man selv vælger præcis hvornår og hvordan man vil se, og det fører også til prisstigninger på de væsentligste pakker. Prisen på Waoo!’s Lille TV Pakke stiger således med 20 kr. om måneden.

”Kanalændringerne giver vores TV-kunder flere og bedre kanaler samt et bredere HD-udbud til gengæld for en mindre prisstigning. Samlet set får vores kunder betydeligt større valgfrihed, hvor de ikke blot kan vælge kanal, men også får muligheden for at vælge specifikke udsendelser, samt at bestemme hvor, hvornår og hvordan de vil se udsendelserne. Det kalder vi Personligt TV. Kunder med Lille TV Pakke har adgang til hele DR’s on-demand univers, lige som de kan starte deres programmer forfra og leje videofilm med fjernbetjeningen. Og det ved vi, at vores kunder er meget glade for,” siger Waoo!’s administrerende direktør Anders Christjansen.

Waoo!’s Lille TV Pakke bibeholder TV 2’s hovedkanal, der fra årsskiftet bliver en betalingskanal. Desuden kommer pakken til at indeholde TV 2 i en HD-udgave. Adgangen til DR’s on demand-univers, DR NU, betyder, at alle Waoo!’s TV-kunder har mulighed for at se alt det TV, der ligger i DR NU’s offentligt tilgængelige arkiver, som ellers kun fås til computere.

Waoo! Stor TV Pakke udvides med markant flere nyheder og mere Personligt TV, og derfor stiger prisen med 30 kr., men den holdes samtidig på et konkurrencedygtigt niveau på 329 kr. om måneden. Der kommer syv nye almindelige TV kanaler samt seks nye HD kanaler. Der er tale om to nye HD kanaler – Discovery HD og Animal Planet HD – samt fire HD versioner af eksisterende kanaler: SVT 2 HD, TV 2 Film HD, RTL HD og MTV Danmark HD. Sidstnævnte kanal lanceres dog først 1. februar. De syv nye almindelige kanaler er: dk4, TLC, TNT7, Showtime, Star!, Silver, og den engelsksprogede nyhedskanal France 24.

Stor TV Pakke giver kunderne adgang til endnu mere Personligt TV i form af TV on demand arkiver fra Cartoon Network, Boomerang, CNN, TCM, og Adult Swim plus adgang til Waoo! Web TV, som giver kunderne mulighed for at se udvalgte TV-kanaler på op til fem computere eller iPads i hjemmet. Tre almindelige kanaler – BBC World News, Extreme Sport Channel og UPTOWN TV – udgår. Desuden indeholder Waoo! Stor TV Pakke det samme som Waoo! Lille TV Pakke.

”Vi inkluderer Personlig TV, fordi vi tror på, at det er måden Waoo! skal differentiere sig på i fremtiden. Og fremtiden fås nu,” siger Anders Christjansen.

”Vi lægger vægt på at give vores kunder så Personligt TV som muligt inkluderet i prisen. Desuden har vi et stort udvalg af TV i HD-kvalitet. I forvejen sender vi alt vores TV i markedets højeste billedkvalitet. Det har Waoo! som noget unikt mulighed for at gøre på grund af de meget høje internethastigheder, vi har på fiberbredbåndsforbindelserne,” siger Anders Christjansen.

”Vi lægger vægt på at give vores TV-kunder valgfrihed og Personligt TV. Alle TV-kunder har adgang til DR NU og til Waoo! Bio, hvor man kan leje en film med fjernbetjeningen. Og man kan også starte forfra på en udsendelse, hvis man ikke fik starten med,” siger Anders Christjansen.

Til hver af husets TV-skærme streamer Waoo! gennem IPTV på TV boks i markedets højeste kvalitet, nemlig i op til 16 Mbit/s. Selv på en meget stor og krævende fladskærm giver det et knivskarpt billede.

Denne pressemeddelelse er udsendt på vegne af fiberbredbåndsvirksomheden Waoo! af kommunikationsbureauetLine-of-Sight.

Yderligere oplysninger: Waoo!’s administrerende direktør Anders Christjansen på telefon 70 10 22 20.

Se faktabokse på Stor og Lille TV Pakke her.

Waoo! benytter den nyeste fibernetteknologi. Det giver dig det hurtigste fiberbredbånd, TV og telefoni. Med Waoo! behøver du aldrig mere spekulere på, om det går stærkt nok – for det gør det! Vi er en virksomhed fyldt med entusiastiske mennesker, der alle brænder for at integrere det lynhurtige fibernet – og fibernettets uanede muligheder i alle danske hjem.