First Sensor Scandinavia AB

Med modulært Area View Kit kan OEM´er hurtigt opbygge testsystemer

Pressemeddelelse   •   Maj 24, 2016 12:57 CEST

Med modulært First Sensor Area View Kit kan OEM´er hurtigt opbygge testsystemer

First Sensor præsenterer et modulært Area View Kit (AVK) til opbygning af systemer, der giver en 360°-visning, til applikationer i specialkøretøjer og maskiner. Med Area View Kit kan løsningsudbydere, integratorer og OEM´er hurtigt og enkelt opbygge, teste og udvikle et demosystem. Det fremmer således udviklingsprocessen og minimerer teknologirisici. Kittet består af fire digitale HDR-CMOS-kameraer med omfattende tilbehør til fastgørelse på køretøjet eller på en metalplade. En software sammensætter billederne fra de enkelte kameraer til et virtuelt totalbillede og muliggør programmering af frit valgbare synsvinkler og zoomfunktioner.

Area View Kit leverer realtidsbilleder, ikke kun i fugleperspektiv men fra enhver, vilkårlig synsvinkel i en 360°-visning. Føreren eller maskinføreren ser således virtuelt udefra på sit arbejdsudstyr og registrerer forhindringer og afstande til genstande. Det øger både driftssikkerheden og produktiviteten, fordi der kan udføres hurtigere rangeringer og fordi ulykker og afbrydelser kan undgås. De robuste CMOS-højopløsningskameraer i Area View Kits er udstyret med et meget stort dynamikområde >100 dB til vanskelige lysforhold og klarer selv de hårdeste forhold som f.eks. kulde, varme eller konstante vibrationer. Den platformuafhængige, fleksible AVK-software kan som modul let integreres i forskellige drifts- og billedbehandlingssystemer og tilpasses til kundens behov. Kittet har et OpenGL ES-programmeringsinterface og skåner hovedprocessoren ved overvejende at anvende grafikprocessoren. Efter ønske hjælper udviklingsingeniørerne hos First Sensor OEM´er med at tilpasse og op- og udbygge Area View Kit i den kundespecifikke applikation.

De vigtigste karakteristika for Area View Kit:

• hurtigere og enklere opbygning af systemer til 360°-visning
  • består af fire CMOS-kameraer, tilbehør og software
  • frit valgbar synsvinkel og zoomfunktioner
  • OpenGL ES-programmeringsinterface

Area View Kit er særdeles velegnet til løsningsudbydere, integratorer og OEM´er til udvikling af 360°-visningssystemer til motorkøretøjer, erhvervskøretøjer, specialkøretøjer samt landbrugs-, entreprenør- og minedriftsmaskiner.

First Sensor AG er en af de førende udbydere inden for sensorer på verdensplan. Vores virksomhed udvikler og fremstiller standardiserede og skræddersyede sensorløsninger til detektion af lys, stråling, tryk, flow, fyldningsniveau og acceleration til anvendelser inden for vækstmarkederne Industrial, Medical og Mobility. First Sensor dækker hele værdiskabelseskæden lige fra komponent til færdig sensor.

Med over 800 medarbejdere er vi repræsenteret med mere end seks tyske afdelinger, og har derudover udviklings-, produktions- og salgsafdelinger i USA, Canada, Kina, Holland, Storbritannien, Frankrig, Sverige og Danmark samt et verdensomspændende netværk af samarbejdspartnere. Vores afdelinger certificeres løbende iht. ISO/TS 16949, ISO 14001, EN ISO 13485, EN 9100 og ISO 9001 - alt efter det enkelte forretningsområde.