Skyscanner

Med Skyscanner i fodsporene på de Oscar-nominerede

Pressemeddelelse   •   Feb 21, 2011 11:45 CET

DANMARK, København - Tusindvis af mennesker vil bestille flybilletter til Californien senere i denne måned, når filmstjerner fra hele verden strømmer til Hollywoods Kodak Theatre til den 83. Academy Awards.

Oscarceremonien er en sand global begivenhed. Årets uddeling af statuetter, som finder sted den 27. februar, vil blive set af et publikum på 40 millioner mennesker fra hele verden.
Flysøgningssiden Skyscanner.dk har kigget filmspolerne til dette års Oscar-nominerede film igennem, for at finde de bedste locations:

Kongens store tale, London
Efter den bragende succes ved sidste uges BAFTA Awards er Kongens store tale spået til at vinde adskillige Oscars ved uddelingen den 27. februar. Rejsende med fly til London bør først smutte en tur ned i Harley Street, hvor Colin Firth's King George VI fik foretaget de kirurgiske indgreb, der skulle afhjælpe hans taleproblemer. Herefter naturligvis en tur til Buckingham Palace, hvor den triumferende nye konge første gang kunne vinke til sit folk fra balkonen.

Black Swan, New York
Darren Aronofsky's knugende epos er sat på en mørk New York baggrund. Natalie Portman's komplekse karakter kan flygtigt fornemmes på de mørke fortove i the Big Apple, selv om de fleste af optagelserne fandt sted på The State University of New Yorks Performing Arts Centre. Hvis du tager et fly til New York kan du her opleve et spændende udvalg af musik- og danseforestillinger.

I am love, Italien
I am love eller Io Sono L'amore, som er originaltitlen, er historien om en desillusioneret gift kvinde, der indleder en lidenskabelig affære med en yngre mand. Store dele af filmen foregår i det elegante Milano, men nogle af filmens smukkeste scener er lokaliseret mere landligt i bakkerne bag San Remo ved middelhavskysten i det nordvestlige Italien. Hvis du selv vil opleve området, skal du, i stedet for at reservere fly til Italien, flyve til det nærtliggende Nice i Sydfrankrig.

Biutiful, Spanien
Javier Bardems enestående præstation i det gribende drama Biutiful har skaffet ham en Oscarnominering for bedste hovedrolle. Desuden er det første gang, at en skuespilpræstation på rendyrket spansk har været nomineret til en Oscar. Med flybilletter til godt under 1.000 kroner er der penge til overs til at nyde de mange fantastiske barer og restauranter, som Barcelona er så kendt for, selv om det meste af filmen er lokaliseret langt fra byens hovedstrøg i gyderne i El Raval området.

127 Timer, Colorado
Danny Boyle's skrækindjagende historie om en bjergbestiger, der finder sig selv efterladt og fanget i Utahørkenen, er ikke en for sarte sjæle. De, der ønsker at genopleve sceneriet for denne store flugt, vil blive mødt af nogle spektakulære landskaber med bland andet de 54 ”fourteneers”, som er bjerge med en højde over 14.000 fod (4.267 meter).

Om Skyscanner.dk:

Skyscanner er en søgeside, som sammenligner flyrejser. Det betyder simpelthen, at vi søger hos hundredevis af flyselskaber og rejsebureauer for at finde de bedste priser til dig – over hele verden. Brug vores søgeredskaber til at finde de billigste dage at flyve på og de billigste destinationer at flyve til.

PR-kontakt:

Peter Birgens