Art Attack ApS

MEN LEVER MAN?

Pressemeddelelse   •   Sep 17, 2014 10:49 CEST

6 mennesker mødes efter en storm af Shakespeareske dimensioner. De er alle fanget midt i livet, og i en febrilsk søgen efter ”lykken” …

Det ligger dybt i os, at søge lykken. Adspurgt om meningen med livet svarer de fleste: ”At blive lykkelig.” Men hvis vi oplever lykken som livets mening, og lykken udebliver, føles livet hurtigt meningsløst. Så måske er det ikke os der skal finde lykken, men lykken der skal finde os?

40 års livstrilogi

I 1994 skabte de 6 afgangselever fra Skuespilleruddannelen ved Århus Teater: Ellen Hillingsø, Peter Reichhardt, Camilla Bendix, Mads M. Nielsen, Mette Kolding og Pelle Koppel, i samarbejde med dramatikeren Line Knutzon, og under instruktion af Emmet Feigenberg ny klassikeren ”Først bliver man jo født…”.

Nu står de 6skuespillere,så for første gang siden, igen sammen på scenen i 2. del af den ambitiøse 40 års livstrilogi: Først bliver man jo født (1994) – Men Lever man? (2014) - Og så dør man! (2034)

2. del udvikles i samarbejde med den tyske instruktør Lydia Bunk og scenografen Nadia Nabil og vil undersøge hvad vi mennesker egentlig forstår ved, at leve, og hvornår vi føler, at vi virkelig lever? For instruktøren Lydia Bunk var måden hvorpå dette spørgsmål kunne stilles, at tage udgangspunkt i Shakespeares "Stormen".  Shakespeares sidste skuespil om den menneskelige sjæl. Og som flere siger, alt hvad man kan fortælle om livet og menneskelig adfærd kan findes i denne tekst. Herre og tjener i en undertrykkende selvdestruktiv symbiose, familiemedlemmer fanget i et magtspil mod hinanden, manipulering og grådighed efter magt og rigdomme. Forestillingen vil prøve at undersøge karakternes psykologiske tvangshandlinger i søgen efter den påstående lykke. Der bruges også andre tekster fra Shakespeare, Seneca, Dostojevskij og Tjekhov.

Medvirkende: Ellen Hillingsø, Peter Reichhardt, Camilla Bendix, Mads M. Nielsen, Mette Kolding og Pelle Koppel.

Koncept og instruktion: Lydia Bunk Scenografi: Nadia Nabil Komponist: Peter Kohlmetz Møller Tekst: Shakespeare, Seneca, Dostojevskij og Tjekhov m. fl.

Forestillingen produceres af TEATER V med Urpremiere i Valby d. 2. nov. 2014, og spiller efterfølgende på Århus Teater fra d. 25. nov.

For yderligere information venligst kontakt:
Lena Hedegaard, Teater V, mobil: 20 33 75 07 – e-mail: lena@teater-v.dk

Billetbestilling; 70 20 20 96 eller via www.teaterbilletter.dk - Læs mere på www.teater-v.dk

Art Attack ApS arbejder med PR, Markedsføring & Relations opgaver