Dagrofa

MENY sender årets madarbejdere til USA

Pressemeddelelse   •   Nov 18, 2016 08:00 CET

Slagermester Rene Høyer, delikatesseleder Heidi Lerkenfelt og souschef Mathias Neumann Olsen er netop hædret for deres kæmpe indsats som madarbejdere i MENY. Med anerkendelsen som Årets Madarbejder i MENY følger en studietur til Californien med service- og oplevelseskursus hos Disney.

Fødevaremarkedet MENY har netop kåret tre vindere af titlen som Årets Madarbejder 2016. Blandt kædens mere end 5.500 ansatte har de tre vindere ydet en helt ekstraordinær indsats i årets løb for netop deres butik, MENY-ånden og ikke mindst kunderne.

Heidi Lerkenfelt delikatesseleder fra MENY i Dronninglund, slagtermester Rene Høyer fra MENY Grenå og souschef Mathias Neumann Olsen fra MENY Præstø kan, ud over den flotte hæder, glæde sig til en fantastisk studietur til Californien med alt betalt. Her skal de tre super-madarbejdere bl.a. på et service- og oplevelseskursus hos Disney World foruden studieture til nogle af USA's mest innovative fødevarekæder.

”Den flotte udvikling for MENY og vores evne til fortsat at tage markedsandele i et stærkt konkurrencepræget marked kan i høj grad tilskrives vores madarbejderes store indsats. Der er ganske simpelt ikke nogen i markedet, som matcher MENY på faglig kompetence, god service og stærke fødevareoplevelser. Derfor er det fuldt fortjent, at vi nu kan hylde tre af de madarbejdere, som viser vejen for kollegaerne og kunderne. Det er kendetegnende for både Heidi, Rene og Mathias, at de arbejder ekstremt professionelt og engageret, og at de hver dag kæmper for at leve og ånde MENYs dna”, siger Jørgen Nielsen, direktør i MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb.

MENY åbnede i maj 2015 sine fødevaremarkeder over hele landet. Dermed satte kæden for alvor skub i den udvikling mod kvalitetsfødevarer, stærke indkøbsoplevelser og service, som i dag præger dagligvarehandlen. I MENY er det de klassiske købmandsdyder, som er i højsædet, krydret med faguddannede medarbejdere, der kender deres varer og kan inspirere kunderne med blandt andet friske, gode råvarer, frisk fisk og et bredt sortiment af gode vine.

MENY investerer massivt i madarbejdertræning og –udvikling, og arbejdet med konstant opkvalificering af madarbejderne i MENY fortsætter i 2017, forsikrer Jørgen Nielsen.

”Vi er stadig i gang med en rejse, der skal gøre MENY endnu bedre og vores madarbejdere endnu dygtigere. Det kræver konstant fokus og en stor indsats af vores mange ildsjæle på gulvet i butikkerne. Heldigvis kan vi se, at kunderne kvitterer – både med smileys i vores tilfredshedsmålinger og ved at lægge stadig flere varer i deres indkøbskurv, når de besøger vores fødevaremarkeder”.

For yderligere information kontakt:

Jørgen Nielsen, direktør i MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb, tlf.: 2162 3435

MENY er Danmarks nye fødevaremarked og er ejet af Dagrofa. MENY er et koncept med stærkt fokus på udvalg og specialiteter, ferskvarer og faguddannede madarbejdere, der står for god betjening. MENY har markedets største varesortiment – både til hverdag og fest – og byder på en kærkommen fornyelse i dagligvarehandlen herhjemme. Kæden har 118 butikker i Danmark, heraf 14 særlige MENY Gourmet-butikker og beskæftiger 5.500 medarbejdere.

Dagrofa koncernen omsætter for ca. 20 milliarder kroner om året og beskæftiger omkring 16.500 ansatte. Koncernen består i dag af butikskæderne MENY, KIWI, SPAR, Min Købmand, Let-Køb samt FoodService Danmark og Dagrofa Logistik.