Meru Networks

Meru tager det virtualiserede netværk til skyen

Pressemeddelelse   •   Mar 20, 2012 11:04 CET

Meru Networks bebudede i dag en række nye WLAN løsninger, der kan installeres på egne servere i lokale, virtuelle cloud-miljøer eller som abonnementsbaserede hostede applikationer. Merus nye linje af virtuelle mobilitetscontrollere er VMware-baserede virtuelle controllere, der opererer på standard x86 platforme i datacenteret eller private cloud-miljøer. Merus E(z)RF-services og Merus Identity Manager, der administrerer gæsteadgang, er nu også tilgængelige som virtuelle, hostede løsninger. De nye løsninger forbedrer effektiviteten og server-udnyttelsen. Samtidig får it-afdelingen hidtil usete valgmuligheder og større kontrol over mulighederne for installation, hvilket opfylder deres individuelle behov og giver dem større fleksibilitet i forbindelse med det stigende antal enheder i virksomhederne.

"BYOD (Bring your own device) presser netværkskapaciteten og giver udfordringer for administrationen af virksomhedernes WLAN. Det er derfor nødvendigt at udforske nye måder at betjene tusindvis af enheder og programmer, som kommer ind over netværket, så man stadig opnår en operationel effektivitet," siger Ihab Abu-Hakima, der er administrerende direktør i Meru Networks. "Vores nye virtuelle, cloud-baserede løsninger giver virksomheder større valgmuligheder og kontrol over, hvordan trådløse netværk bliver implementeret og forvaltet. Resultatet er et meget dynamisk trådløst miljø, der er optimeret til nutidens mobilitet og opfylder brugernes krav, og som samtidig kan høste fordelene ved cloud computing og virtualisering af servere."

Virtuelle controllere og administrationsprogrammer

Hjertet af Merus nye mobilitetsløsning er den dynamiske software, System Director. Softwaren har bevist sit værd i tusindvis af virksomheder rundt omkring på kloden og er nu også tilgængelig som virtuel maskine, der er konstrueret til at køre på standard x86-platforme. Meru System Director kan implementeres på egne servere i et eksisterende datacentre eller i private cloud-miljøer. Merus unikke, enkelt-celle, 802.11x standardarkitektur giver alle de robuste funktionaliteter, der er nødvendige for at administrere tusindvis af datakrævende WiFi-enheder — samtidig er det markedets nemmeste løsning at implementere og administrere. Arkitekturen gør det enkelt at implementere og konfigurere samtlige access points på tværs af virksomheden, og det er nemt at måle og optimere netværkets ydeevne ved hjælp af Merus E(z)RF administrationsprogrammer.

Den nye cloud-version af System Director forenkler implementeringen og driften af WLAN'et yderligere, fordi det kan lade sig gøre at udnytte både kraft, fleksibilitet og den sammenfaldende teknologi ved virksomhedens eksisterende cloud-løsning og den virtuelle maskines infrastruktur, der allerede er på plads i virksomhedens datacenter.

"It- og netværksadministratorer ser i stigende grad på forskellige infrastrukturelle muligheder for deres trådløse installationer i virksomheden," fortæller Rohit Mehra, der er global direktør for kommunikationsinfrastruktur hos IDC. "Løsninger, som dem Meru nu præsenterer, giver fleksibilitet i implementeringen samt en optimal administration og kontrol. Muligheden for at have virtuelle controllere, traditionelle apparat-baserede domænecontrollere eller en blanding af de to giver mulighed for at indføre ny teknologi, der passer til den specifikke branche og den enkelte virksomheds topologi – vel at mærke uden at gå på kompromis med eksisterende investeringer i netværk og infrastruktur. "

Virksomheder har desuden mulighed for at vælge virtuelle udgaver af Merus WLAN-controllere til virksomhedens eksisterende cloud-løsning og eget datacenter. Controllerne er bygget til formålet med fokus på optimale skaleringsmuligheder og ydeevne. Virtuelle udgaver af Merus populære MC1500, MC3200, MC4200 mobilty-controllere understøtter det samme antal access points og holder det samme niveau på overførselshastighederne som de tilsvarende hardwareversioner.

Virtualiserede og cloud-baserede programmer som services

Merus administrationsværktøjer, Identity Manager og E(z)RF Mobility Manager, er nu tilgængelige som abonnementsbaserede, hostede applikationer. Merus Identity Manager godkender automatisk og sikkert enheder - enten uden eller med meget lidt it-support. Merus E(z)RF Mobility Manager-pakke er et intelligent og omfattende administrationssystem, som giver central styring gennem RF-visualisering, kontrolpaneler for ydeevnen af det trådløse netværk og fejladministration af virksomhedens trådløse netværk.

Programmerne er også tilgængelige som virtuelle Vmware maskiner og kan enten køre på egne servere i virksomhedens eksisterende infrastruktur eller på cloud-løsninger fra andre udbydere. Med de nye produkter vil it-afdelingen effektivt kunne administrere og styre WLAN-infrastrukturen, efterhånden som antallet af enheder, programmer og brugere stiger.

"Virksomheder store som små søger efter omkostningseffektive måder at håndtere det stigende antal enheder og de datatunge programmer, der dagligt udfordrer netværkets ydeevne," siger Craig Badrick, der er direktør i TTI-Wireless, en Merus førende channel-partnere. "Som systemintegrator på trådløse netværk ser vi hundredvis af kunder, der er på udkig efter omkostningseffektive håndteringsmuligheder i forbindelse med BYOD (Bring Your Own Device), hvor man samtidig bevarer kontrollen med netværksmiljøet og bibeholder et varieret udbud af indstillingsmuligheder. Meru er konstant i førertrøjen og leverer produkter, der understøtter en øget mobilitet i erhvervslivet. Produkterne giver vores kunder mulighed for at imødekomme BYOD-tendensen, og samtidig gøre det på en måde der passer til den individuelle kundes budget og eksisterende miljø."

Hvis du vil vide mere om Meru mobilitetsløsninger, kan du besøge Merus hjemmeside eller hente Merus nye Hvidbog for WLAN Cloud-løsninger.

Om Meru Networks:

Meru Networks er verdensledende inden for trådløse netværk, WLAN. Den innovative arkitektur gør det muligt at opbygge et 100% trådløst miljø og samtidig sikre en robust afvikling af alle virksomhedens forretningskritiske programmer.
Merus prisbelønnede “Air Traffic Control”-teknologi har kombineret fordelene ved mobil-arkitektur og WLAN. Meru tilbyder markedets eneste løsning, der giver den nødvendige pålidelighed, skalerbarhed og sikkerhed til at sammensmelte alle platforme – herunder data, tale og video – i ét og samme netværk.
Virksomheden blev grundlagt i 2002 og har hovedkvarter i Sunnyvale, Californien. For mere information, besøg http://www.merunetworks.com.