Dansk Metal

Metal fusionerer med Dansk Sø-Restaurations Forening

Pressemeddelelse   •   Sep 01, 2010 09:02 CEST

Dansk Sø-Restaurations Forening har i dag på sin generalforsamling besluttet at fusionere med Dansk Metal. Metal Søfart og Dansk Sø-Restaurations Forening lægges sammen til Dansk Metals Maritime Afdeling.

Dansk Sø-Restaurations Forening har i dag på sin generalforsamling enstemmigt besluttet at fusionere med Dansk Metal.

Fusionen blev tidligere i år godkendt af Dansk Metals hovedbestyrelse, og med Dansk Sø-Restaurations Forenings beslutning udestår nu blot at få de praktiske foranstaltninger på plads, før Dansk Metals Maritime Afdeling er en realitet.

- Jeg er utrolig glad for, at det er lykkedes os at få fusionen igennem. Metal står i dag som en stærk fagforening på det maritime område, og sammen med Dansk Sø-Restaurations Forening kommer vi til at stå endnu stærkere, forklarer Keld Bækkelund Hansen, der er formand for Metal Søfart og forbundssekretær i Metals forhandlingssekretariat.

- Vi glæder os til at byde de mange nye medlemmer velkommen i Metal, siger Keld Bækkelund Hansen

Dansk Sø-Restaurations Forenings medlemmer findes både på langfart, nærfart og færgefart i både statslige og private rederier og er fagforening for cateringpersonale i skibe og mobile havanlæg. Medlemsgrupperne fordeler sig på hovmestre, smørrebrødsjomfruer, buffister, kahytsjomfruer, stewardesser, cateringassistenter, passagerassistenter, supervisorer og oldfruer m.fl.