Dansk Metal

Metal-støtte til danske OL-håb

Pressemeddelelse   •   Sep 24, 2010 08:45 CEST

Timm og Jack Henriksen tager til Los Angeles på mandag for at forsvare de rød-hvide farver ved World Cyber Games - OL i computerspil. Og Metals logo vil være med i front.

24-årige Timm og Jack Henriksen er to af Danmarks bedste computerspillere. Om de også er blandt verdens bedste bliver afgjort i næste uge, når World Cyber Games løber af stablen i Los Angeles.

Her repræsenterer de to københavnske tvillinger nemlig sammen med 11 andre danske computerspillere de rød-hvide farver, når det, der populært kaldes OL i computerspil afvikles med mere end 1.500 deltagere fra hele verden.

Danmark stiller med deltagere i flere discipliner, og der er store forhåbninger om, at der kan komme medaljer med hjem, når kufferten pakkes efter en uge med intensivt computerspil. Særligt håb knyttes til Timm og Jack - eller "ArcadioN" og "wazorN", som de hedder, når de spiller Counter Strike:

- Vi spiller for at vinde. Det gør vi hver gang, så selvfølgelig tror vi på, at vi vinder, siger Jack Henriksen.

Metal har i flere år støttet dansk eSport, og er også hovedsponsor for det danske eSport-landshold. Derfor vil de danske deltagere være iført tøj med store Metal-logoer på.

- Metal har i lang tid støttet eSporten i Danmark. Computerspilsindustrien er i dag en af de største underholdningsindustrier i verden. Samtidig vokser laget af profesionelle spillere. Vi har masser af dygtige computerspillere, ligesom vi også har nogle af de bedste spiludviklingsfirmaer i Danmark, forklarer Michael Antonsen, der er souschef i Metals Uddannelses- og IKT-sekretariat.

Der har været stor interesse for de danske spillere fra medierne og drengene kan allerede opleves i aften kl. 18.00 på DR1 i Aftenshowet.