Michelin NordicAB

Michelin Nordic AB - Michelin lancerer firkantet, punkteringsfri inderslange til cyklen

Pressemeddelelse   •   Feb 09, 2011 09:07 CET

Michelin lancerer ny punkteringsfri inderslange til cykeldæk. Med sit mønstrede ydre og sin kvadratiske form er MICHELIN Protek Max en helt ny type inderslange.

Det nye MICHELIN Protek Max er en inderslange beregnet til citybikes og mountainbikes. Ved en punktering lukker slangen sig selv igen, og den taber ikke lufttryk, når cyklen ikke er i brug. Derudover er den let at montere. Ved udviklingen af produktet har Michelin benyttet sig af primært tre tekniske løsninger:

En struktureret overflade
Til forskel fra traditionelle inderslanger, hvor et hul har tendens til at blive større, komprimeres MICHELIN Protek Max ved en punktering. Hullet lukker sig derfor naturligt igen ved hjælp af den kombinerede effekt af slangens strukturerede overflade og indsprøjtning af et forebyggende tætningsmiddel, som styrker den selvtætnende proces.

En firkantet form
MICHELIN Protek Max' firkantede form holder slangen fast på fælgen, samtidig med at den ikke vrides ved montering. Det gør slangen lettere at montere.

Desuden medfører gummiblandingen, at slangen kan opretholde maksimalt luftryk, selv når cyklen ikke bruges.

Tilgængelighed og pris
MICHELIN Protek Max fås på det nordiske marked fra februar 2011. Den nye slange distribueres i Danmark via Intercycle AS, og den vejledende pris er cirka 70 kroner.

Pressekontakt Michelin Nordic: Lotta Wrangle
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, Email:lotta.wrangle@se.michelin.com

Om Michelin
Michelins mission er at bidrage til konstant at forbedre varer og mennesker mobilitet ved at udvikle, fabrikere og sælge dæk til alle typer af køretøjer, f.eks. biler, cykler, entreprenørmaskiner, fly, jorbrugsudstyr, lastvogne, motorcykler og den amerikanske rumfærge. Michelin udgiver også vejkort, rejse-, restaurant- og hotelguider samt tilbyder elektroniske rejsetjenester på viamichelin.com. Michelins hovedkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrig. Michelin driver virksomhed i mere end 170 lande med 109.000 ansatte, heraf cirka 300 i Norden, og 72 fabriksanlæg i 19 lande på fem kontinenter. Forskning og udvikling finder sted på tekniske anlæg i Europa, USA og Japan. Nærmere information på: www.michelin.com eller www.michelin.dk.