Michelin NordicAB

Michelin og Air France-KLM underskriver langsigtet aftale

Pressemeddelelse   •   Nov 04, 2010 10:03 CET

Michelin tegner to 10-årige aftaler med flyselskaberne Air France og KLM

I alt vil Michelins dæk blive monteret på cirka 425 fly, som drives af Air France-KLM gruppen og andre flyselskaber, som Air France og KLM stiller vedligeholdelsestjenester til rådighed for.

Disse fly omfatter 37 Boeing B777-300 ER-fly, 66 stk. Boeing B737-NG-fly, 145 Airbus A320-fly og tre Airbus A380-fly.

Aftalen faktureres på en "pr. landings"-basis. Michelins fokus på hele tiden at forbedre dækkenes præstationer uden at gå på kompromis med andre produktkvaliteter var en afgørende del af underskrivelsen af den langsigtede aftale.

Michelin investerer tæt på 500 millioner euro hvert år i sit Technology Center for at sikre, at virksomheden er teknisk ledende. Der er ingen anden spiller i den globale dækbranche, der afsætter lige så mange ressourcer til forskning og udvikling som Michelin.

Pressekontakt Michelin Nordic: Lotta Wrangle
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-mail:lotta.wrangle@se.michelin.com

Om Michelin
Michelins mission er at bidrage til konstant at forbedre varer og mennesker mobilitet ved at udvikle, fabrikere og sælge dæk til alle typer af køretøjer, f.eks. biler, cykler, entreprenørmaskiner, fly, jorbrugsudstyr, lastvogne, motorcykler og den amerikanske rumfærge. Michelin udgiver også vejkort, rejse-, restaurant- og hotelguider samt tilbyder elektroniske rejsetjenester på viamichelin.com. Michelins hovedkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrig. Michelin driver virksomhed i mere end 170 lande med 109.000 ansatte, heraf cirka 300 i Norden, og 72 fabriksanlæg i 19 lande på fem kontinenter. Forskning og udvikling finder sted på tekniske anlæg i Europa, USA og Japan. Nærmere information på: www.michelin.com eller www.michelin.dk.