Michelin NordicAB

MICHELIN XHA2 i nye dimensioner

Pressemeddelelse   •   Okt 19, 2010 21:40 CEST

MICHELIN XHA2 udvides nu med to dimensioner og er samtidig blevet tilbudt som originalmontering fra juli 2010.

MICHELIN XHA2 er et dæk specielt udviklet til hjullæssere. Dækket er mere brændstofeffektivt og miljøvenligt, endnu mere robust og bidrager til at mindske timeomkostningerne på maskinen.

Robust
MICHELIN XHA2 er et allrounddæk, som er egnet til brug i grusgrave og på bygge- og industriarbejdspladser. For at gøre dækket mere robust har Michelin brugt mere gummi i slidbanen, forstærket dæksiderne samt benyttet en gummiblanding, som forebygger punktering.

Levetid
MICHELIN XHA2 har op til 10 procent længere levetid end sin forgænger. Takket være den længere levetid bidrager XHA2 til at mindske dækrelaterede driftsomkostninger.

Komfort
Michelins patenterede dækmønster mindsker vibrationerne i køretøjet, hvilket giver bedre komfort for føreren og reducerer maskinskader.

Trækkraft
MICHELIN XHA2's trækkraft er forbedret ved hjælp af bedre selvrensning, øget trækevne og reduceret hjulslip, hvilket bidrager til lavere brændstofforbrug.

Regummierbart
Michelin XHA2 bygger på en karkasse, som let kan regummieres og på den måde bidrage til en mindre belastning af genanvendelsessystemet for dæk.

I Danmark findes nu MICHELIN XHA2 i følgende størrelser:
- 20.5 R 25 (Ny)
- 23.5 R 25
- 26.5 R 25
- 29.5 R 25 (Ny)

Produktansvarlig markedschef Michelin Nordic: Arne Sköldén
Telefon +46 8 709 07 05, mobil: +46 70 209 09 77, E-mail:arne.skolden@se.michelin.com

Pressekontakt Michelin Nordic: Lotta Wrangle
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-mail:lotta.wrangle@se.michelin.com

Om Michelin
Michelins mission er at bidrage til konstant at forbedre varer og mennesker mobilitet ved at udvikle, fabrikere og sælge dæk til alle typer af køretøjer, f.eks. biler, cykler, entreprenørmaskiner, fly, jorbrugsudstyr, lastvogne, motorcykler og den amerikanske rumfærge. Michelin udgiver også vejkort, rejse-, restaurant- og hotelguider samt tilbyder elektroniske rejsetjenester på viamichelin.com. Michelins hovedkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrig. Michelin driver virksomhed i mere end 170 lande med 109.000 ansatte, heraf cirka 300 i Norden, og 72 fabriksanlæg i 19 lande på fem kontinenter. Forskning og udvikling finder sted på tekniske anlæg i Europa, USA og Japan. Nærmere information på: www.michelin.com eller www.michelin.dk.