FlexiPower.dk

Mikroovn opladning på iPhone scam florerer på nettet

Pressemeddelelse   •   Sep 23, 2014 10:32 CEST

Jo jo den er god nok. Der er nogle der har sat gang i et rygte omkring opladning af en iPhone via. en mikroovn igang. Det falske rygte går i sin enkelthed ud på, at sammen med den sidste systemopdatering på iPhone iOS 8, skulle der være lavet en såkaldt wawe funktion, der gjorde det muligt at oplade sin iPhone via. mikorovnen.

Det skulle med denne såkaldte funktion være muligt at oplade din iPhone imens den ligger inde i en mikroovn som kører med fuld varme. Det lyder åndssvagt og det er det også. Det passer naturligvis ikke, at du kan proppe din iPhone i en funktionsdygtig mikroovn og så forvente den lader op.

Det er et tilbagevende rygte, der også kom frem efter lanceringen af iPhone 4eren. men ligesom dengang, er det 100 % falsk og vi råder dig derfor til at holde din iPhone langt væk fra en mikroovn og benytte dig af almindelige oplade metoder istedet for.

Du kan læse hele historien her

FlexiPower er en virksomhed indenfor universal strøm. Forretningsideen er, at sørge for kunderne bliver mere uafhængige af stikkontakter, og altid kan have universal strøm med sig på farten, så de undgår at løbe tør for strøm.